Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Thunderbird pakt mail van TB-win niet op  (gelezen 1323 keer)

Offline Dayenne

• Lid
[OPGELOST] Thunderbird pakt mail van TB-win niet op
« Gepost op: 2010/08/20, 11:17:51 »
Ik wil dolgraag Ubuntu draaien op mijn laptop. Staat inmiddels ook dual boot geïnstalleerd. Ik ben alleen al dagen aan het proberen om Thunderbird binnen Ubuntu te laten draaien, mét mijn TB gegevens uit Windows (XP, 1gb aan mails). Dat lukt met geen mogelijkheid. Ik heb deze https://help.ubuntu.com/community/Wiki/MailImporteren handleiding erbij gehad. Alles gaat goed, mappen kopiëren, hernoemen de hele mikmak, maar dan kom ik bij het laatste rijtje en dan staat er in -OLD echt geen abook.mab en signons.txt In Windows gebruik ik TB 3.1.2 en Lightning 1.0b2. Als ik na al het kopieerwerk de OLD map verwijder, vervolgens de pc herstart en TB opstart, krijg ik het welkom-scherm van TB en zou ik alles opnieuw moeten instellen (servers, mailaccounts enz). Gek genoeg is het adresboek wel overgenomen.

Zie ik nou iets helemaal over het hoofd???
« Laatst bewerkt op: 2010/08/21, 23:37:43 door Dayenne »

Offline Anco

• Lid
Re: Thunderbird pakt mail van TB-win niet op
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/20, 17:56:04 »
Ik weet niet of je wat over het hoofd zie. De manier die ik gebruikt heb is de profiles map gewoon kopieren naar ubuntu. dus de ugfmn9iz.default (in mijn geval).

En dan het bestand profiles (wat in map daarboven zit) ook meekopieren en op goede plek zetten.

(oude verwijderen of vernoemen).

Dan zou alles gelijk al goed moeten staan.
« Laatst bewerkt op: 2010/08/20, 17:57:51 door Anco »
Linux user #485563

Offline Bloom

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/20, 17:58:48 »
Je moet mogelijk wel de inhoud van profiles.ini editeren. Als er een Windows pad met C:\... in staat, gaat dit niet werken in Ubuntu. Dan moet je dat vervangen door de juiste padinformatie naar .thunderbird in je homedirectory (of een relatief pad opgeven).

Offline Dayenne

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/20, 20:49:47 »
Ik weet niet of je wat over het hoofd zie. De manier die ik gebruikt heb is de profiles map gewoon kopieren naar ubuntu. dus de ugfmn9iz.default (in mijn geval).

En dan het bestand profiles (wat in map daarboven zit) ook meekopieren en op goede plek zetten.

(oude verwijderen of vernoemen).

Dan zou alles gelijk al goed moeten staan.

Oké, dat ga ik proberen.

Offline Dayenne

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/20, 20:51:57 »
Je moet mogelijk wel de inhoud van profiles.ini editeren. Als er een Windows pad met C:\... in staat, gaat dit niet werken in Ubuntu. Dan moet je dat vervangen door de juiste padinformatie naar .thunderbird in je homedirectory (of een relatief pad opgeven).
Als ik vanaf windows (in Ubuntu) de profiles-map verplaats naar TB welke is geïnstalleerd binnen Ubuntu zoals het hoort, dan is dat c:\ toch niet meer aan de orde?

Offline Dayenne

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/20, 20:54:49 »
Dan misschien nog een optie: zou het kunnen dat het ophalen van die 1gb aan mail enz. héél erg lang duurt en dat ik te snel heb opgegeven telkens? Blijft het wel vreemd dat ik een nieuw account moet aanmaken, dat zou toch niet hoeven dan?

Offline Anco

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/08/20, 21:16:30 »
als goed is duurt dat helemaal niet lang, aangezien alle mail al binnen gehaald is en in de profiel map staat.
Wat wel zo kan zijn, is dat er nog ergens bestandje staat welke zegt dat er nog geen profiel is aangemaakt.
Dus eerst een profiel aanmaken (hoeft niet allemaal te kloppen).
En vervolgens het profiles bestandje aanpassen naar de profielmap die je van xp hebt gekopieert.
Linux user #485563

Offline walterav

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/08/20, 21:39:26 »
Dan misschien nog een optie: zou het kunnen dat het ophalen van die 1gb aan mail enz. héél erg lang duurt en dat ik te snel heb opgegeven telkens? Blijft het wel vreemd dat ik een nieuw account moet aanmaken, dat zou toch niet hoeven dan?

Thunderbird 3 laat niet altijd oudere opnieuw geïmporteerde mails zien, kan zo even geen linkje vinden. Als oplossing had ik wel een nieuw profiel gemaakt, in het programma zelf een folder gemaakt "backup". Deze folder opzoeken in je /home/user/.thunderbird/etc daar per stuk de inbox/outbox/sent/etc files in overplaatsen vanuit je oude profiel. Deze bestanden hadden geen extensie als ik me niet vergis, maar nautilus gaf ze dacht ik al aan als inbox file.

Nadat thunderbird opnieuw starte vond deze alle mappen met daarin de emails.

Offline Dayenne

• Lid
Re: [OPGELOST] Thunderbird pakt mail van TB-win niet op
« Reactie #8 Gepost op: 2010/08/21, 23:43:36 »
Vanavond dacht ik, weet je wat, ik maak gewoon alles opnieuw aan, de oude mails sla ik wel ergens op. Is ook wel lekker dat die 1gb aan zooi niet elke keer mee hoeft, toch? Dus keurig mail accounts aangemaakt en dan hop naar de volgende hobbel: Lightning in TB 3.0.6. Dat ging dus niet werken. Aan het zoeken naar de oplossing kwam ik dit van hier tegen: http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/thunderbird-3-0-6/msg636803/ en dat was het ei van Columbus, ook voor het overhevelen van de mails uit de windows TB (3.1.2).

Ik heb die nieuwe versie gedownload, startte m op en ja, dat was de TB die ik ken! Vervolgens toch het trucje van de wiki mail overzetten https://help.ubuntu.com/community/Wiki/MailImporteren toegepast, ik open TB weer en JAAAAAAAA daar zijn mijn mails  =D Mail account van gmail heb ik later ingevoerd en toen pakte TB uit zichzelf de mails die in de andere TB stonden. Lightning was daarna een eitje natuurlijk.

Ik ben blij!! Bye bye Windows  :evil:

Offline Dayenne

• Lid
Re: [OPGELOST] Thunderbird pakt mail van TB-win niet op
« Reactie #9 Gepost op: 2010/08/21, 23:54:12 »
Oh en wat ik nog even kwijt wil:
- allereerst erg bedankt voor het meedenken!
- en jullie hebben een intens tevreden nieuwe Ubuntu gebruiker erbij!!!!

Onder windows haalde ik draadloos nog geen 5 á 6 mb download snelheid en nu heb ik dit: