Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 10.04 Als ik software verwijder en opnieuw installeer waarom onthoud.....  (gelezen 1432 keer)

Offline Support4u

• Lid
Ha gasten,

Ubuntu 10.04 Als ik software verwijder en opnieuw installeer waarom onthoud ubuntu dan de configuratie?!
dat wil ik helemaal niet! als ik iets de-installeer dan wil ik het van de aardbodem weg hebben!

iemand die me kan helpen?!

Voorbeeld Docky ( dockingstation )
Als ik die de-installeer, en dan weer installeert behoud ie de configuratie!

WTF!

Sorry, ben nog vrij nieuw! maar dit kan hopelijk opgelost worden?
Alvast heel erg bedankt!

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Wanneer je software verwijderd in synaptic (systeem > beheer > synaptic), dan heb een keuze tussen :
verwijderen               haal het programma weg, niet de configuratie,
compleet verwijderen, haal het programma en de configuratie weg.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline Ploffie

• Lid
Of hij bedoelt met wtf, Wel heel goed mijn best gedaan dit Trachten te Fuwijderen.. ;)
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Offline Support4u

• Lid
heheh wat ploffie zegt :P
ik verwijder applicaties via ubuntu software center.. :P niet goed dus?

Offline Tom

• Lid
Wanneer je software verwijderd in synaptic (systeem > beheer > synaptic), dan heb een keuze tussen :
verwijderen               haal het programma weg, niet de configuratie,
compleet verwijderen, haal het programma en de configuratie weg.

Dat klopt niet helemaal.
Af en toe staan in je Home map - verborgen bestanden in soms verschillende mappen nog config bestandjes die je handmatig kunt verwijderen.
BV in Cache - Lokaal en gconfig.
Geen drama ze eten geen brood maar ze staan er soms nog wel.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Support4u

• Lid
Waar het mij om gaat is bijvoorbeeld.

ik vernagel een dock ( docky of avn  )
ik de-installeer hem, en als ik hem weer installeer is ie nog vernagelt..
daarom moet alles weg! WEG!!!  :o

Offline Support4u

• Lid
ubuntu tweak heb ik geïnstalleerd. ik verwijder ook apps daarmee. maar die doet het ook half gebakken :P

maar ubuntu blijft ruleren!  8) :D

Offline mp

• Lid
Je moet voor een vernaggeld dock niet verwijderen en opnieuw installeren. Je moet zien te ontdekken waar docky zijn configuratiebestanden plaatst, en dat mapje dan verwijderen (typisch in .cache of .config of iets dergelijks).

Offline asphyxia

• Forumteam
Beste support4u,

probeer het eens via de terminal.

Geef achtereenvolgens in:
sudo apt-get purge docky
sudo apt-get clean && sudo apt-get autoremove

Voor docky moet je ook een ppa installeren, staat me bij (sorry, is alweer een tijdje geleden). Wellicht dat die de stoorzender is?
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]