Ok, hele verhaal nog eens gelezen en nu ben ik wakker XD
Zoals al eerder gezegd, je kan niet voorkomen dat je ip adres meegestuurd wordt want anders weet de andere partij niet waar je zit om wat retour te sturen.
Dat je gepingt wordt is een instelling in je firewall, kennelijk is die niet ingesteld zoals ik het persoonlijk zou doen. Mijn firewall is gewoon stil als je mij probeert te pingen, je krijgt geen antwoord retour.
De rest van je informatie kun je verbergen zoals Ronnie al schreef, deze instelling is bij sommige browser wel aanwezig ik weet echter niet of alle browsers dat kunnen (nooit in verdiept).
De vraag is, zoals Ronnie terecht zegt, of je dat wilt. Een heleboel sites zijn zo gemaakt dat de weergave van de site afhankelijk is van de browser, meestal probeert men dan in alle browsers de site er hetzelfde uit te laten zien. Dit komt omdat alle browsers hun eigen interpretatie hebben van de standaarden die er zijn waarbij sommige browsers het ene beter weergeven dan het andere. Makers van sites proberen dat te compenseren maar moeten dan wel weten met welke browser je surft.
Uitschakelen zal je waarschijnlijk meer problemen opleveren dan voordelen.