Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MSN groupen in Empathy  (gelezen 1285 keer)

Offline Schele

• Lid
MSN groupen in Empathy
« Gepost op: 2010/06/15, 10:16:01 »
Goedenmorgen,

Heb sinds gister Ubuntu 10.04 geinstalleerd en ben hier erg tevreden over (nog maar net bezig, maar tot nu toe voelt alles goed aan)

Mijn vraag is echter, is het mogelijk om via empathy msn groepen te gebruiken ?
Ik heb namelijk met een aantal vrienden een msn groep, maar deze zie ik niet en kan ik ook niet aan worden toegevoegd.

Als er een andere msn chat programma is waar dit wel bij mogelijk is, hoor ik het graag :)

Alvast bedankt

Thomas

Offline Bloom

• Lid
Re: MSN groupen in Empathy
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/15, 10:42:45 »
Mijn nichtje en petekindje (12 jaar) was maar met de grootst mogelijke moeite van Windows naar Ubuntu te krijgen. Windows Live Messenger was absoluut heilig voor haar. Het idee om veilig te kunnen surfen en chatten zonder nood aan antimalwaresoftware en dus betere prestaties sprak haar wel aan, maar die Messenger was een absolute must en zonder die "wou ze niet leven".
Ik heb een aantal Linux-programma's die allemaal MSN ondersteunden aan haar voorgesteld en ze heeft ze een voor een allemaal afgewezen. Totdat we bij Emesene kwamen. Die kreeg haar goedkeuring en sindsdien werkt ze dus met Ubuntu en Emesene (kun je via Softwarecentrum installeren) en ik heb nog geen enkele klacht gehoord en zelfs geen enkele vraag. Succes!!!  ;)

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/15, 11:08:52 »
Empathy ondersteunt volgens dit bericht, MSN chat met meerdere gebruikers. (alhoewel de onderste berichten dit nog niet bevestigen)
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/telepathy-butterfly/+bug/518216

Bij Pidgin weet ik ook dat je kunt chatten met meerdere gebruikers.

Voor beide kun je volgens mij geen "groep contact" aanmaken.

Emesene is ook zeker de moeite waard om te proberen, maar ik weet niet of die multi user chat ook aan kan.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Schele

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/15, 14:27:45 »
Dat je een gesprek kan maken en daar meerdere mensen aan toe kan voegen, dat weet ik.

Het gaat mij toch om een Msn Group te maken, hiermee voeg je dus permanent mensen toe.

Als er iemand van deze groep online komt word deze automatisch toegevoegd een het gesprek.

Bedankt voor de tip ! zal emesene proberen zodra ik thuis ben

Offline Kars

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/15, 15:19:45 »
Dat je een gesprek kan maken en daar meerdere mensen aan toe kan voegen, dat weet ik.

Het gaat mij toch om een Msn Group te maken, hiermee voeg je dus permanent mensen toe.

Als er iemand van deze groep online komt word deze automatisch toegevoegd een het gesprek.

Bedankt voor de tip ! zal emesene proberen zodra ik thuis ben

het kan 100% zeker weten in aMSN, in emesene weet ik niet zeker