Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?  (gelezen 9171 keer)

Offline Drummies

  • Lid
Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #50 Gepost op: 2010/05/16, 12:33:01 »
Citaat van: leoquant
Volgens mij is de samenwerking met HCC toch gewoon een win-win situatie
Dat zou heel goed kunnen en daar hoop ik ook op,Maar ben in deze vrij kritisch ben zelf geen HCC-lid en ook niet van plan om dit te worden maar dat terzijde.

Ik vrees dat de huidige HCC structuur heel langzaam en geleidelijk binnensluipt in Ubuntu-Nl,de belangenverstrengelingen v.w.b een contributie afdragend HCC-lid en een niet contributie afdragend Ubuntu-Nl lid zie ik als een barrière en voel me daar onprettig/ongemakkelijk bij.(De vorige RP in Ede had ik dat gevoel ook,een eiland Ubuntu mensen en een eiland HCC mensen,ik had niet echt het gevoel dat we samen met iets bezig waren)

Let wel ik zal een samenwerkingsverband HCC»»Ubuntu-Nl niet dwarsbomen,maar ik doe er niet meer aan mee,puur omdat ik me er niet prettig onder voel
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Double12

  • Lid
Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #51 Gepost op: 2010/05/16, 12:36:18 »
Volgens mij heeft de samenwerking tussen Ubuntu NL en  de HCC wel toekomst. Je hebt hier te maken met twee partijen van heel verschillende grootte: een community zonder geld of rechtspersoon, en een grote vereniging die dat wel heeft. Zaken die krom zijn of lijken, heb je dan al heel gauw. Het lijkt mij echter heel jammer om daarvoor een samenwerking te laten die heel veel voordelen biedt. Bedenk wel dat we een release party van deze grootte eigenlijk niet hadden kunnen organiseren zonder de samenwerking met de HCC.

Zonder nu kromme zaken recht te praten, is het natuurlijk zo dat je voor een lidmaatschap van de HCC ook iets terug kunt verwachten. Dat is dan in dit geval het parkeergeld.

Maar wie weet kan bij de besprekingen over een volgend evenement met de HCC meer de nadruk gelegd worden op de solidariteit tussen vrijwilligers van HCC en Ubuntu NL. :)

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #52 Gepost op: 2010/05/16, 12:51:33 »

Let wel ik zal een samenwerkingsverband HCC»»Ubuntu-Nl niet dwarsbomen,maar ik doe er niet meer aan mee,puur omdat ik me er niet prettig onder voel


ik sluit me hier volledig bij aan, al wens ik de organisatie een groot succes toe en zal ik ook zeker als betalende bezoeker komen kijken.

Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #53 Gepost op: 2010/05/16, 13:14:26 »
De vorige RP in Ede had ik dat gevoel ook,een eiland Ubuntu mensen en een eiland HCC mensen

Sja, dat is inderdaad minder. Op de een of andere manier is het bij het organiseren handig om taken te verdelen tussen de deelnemende partijen. Bij ubuntu-nl hebben we veel ervaring met install parties, en dan neem je al snel het installatie eiland voor je rekening. Bij de HCC hebben ze een games clubje die wel iets met games wil doen, en zo voorts. Misschien moeten we daar een volgende keer voor zorgen dat vrijwilligers met verschillende achtergronden meer mengen. Maar dat maakt het organiseren van de verschillende activiteiten weer een stuk lastiger omdat iedere partij zijn bijvoorbeeld eigen organisatiestructuren, groepjes, methoden en communicatiemiddelen heeft.

Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #54 Gepost op: 2010/05/16, 13:57:41 »
Bij deze dus kom ik ook als betalende bezoeker kijken.Probleem opgelost.
@Wanda:je stond op de lijst van oproepen van Maarten om de maten van het shirt door te geven.Daardoor heb ik de indruk gekregen dat je je had aangemeld.Ook stond je op de lijst met vrijwilligers ingedeeld op eiland 2,ik wil je de lijst anders nog wel even doormailen als je dat wilt.Verder ga ik er niet over discussiëren,ik kom nu als bezoeker en daarbij laat ik het zo.
Kubuntu 20.04

Offline Tom

  • Lid
Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #55 Gepost op: 2010/05/16, 14:07:28 »
@Dellkubuntu dat weet ik ,heb van Thomas ook een mail gekregen met de vraag op de maat op te geven.
Heb Thomas toen ook geantwoord dat ik van niks wist en mij ook niet opgegeven had.
Hoe ik erop gekomen ben joost mag het weten.
Maar ben dus niet met stille trom eruit gemuist.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #56 Gepost op: 2010/05/16, 14:10:25 »
Kan iedereen die geen vrijwilliger meer wil zijn op de Ubuntu Releaseparty 2010 zichzelf afmelden bij Maarten? Dan kunnen we kijken hoe we dit gaan opvangen.

Offline Thijsg

  • Lid
Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #57 Gepost op: 2010/05/16, 14:11:55 »
Kunnen wij nu dus concluderen dat Wanda, dellkubuntu én chris. niet in het Team zitten? In dat geval zitten er op Eiland 1 vijf mensen, terwijl er op Eiland 2 zeven zitten. M.i. is dat een beetje weinig. Verder was Chris de coördinator, wie is dat nu?

Mochten er hierboven fouten staan, laat het maar weten.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #58 Gepost op: 2010/05/16, 14:18:07 »
Dus nu gaat iedereen weg, alleen maar doordat iemand een topic opende over de parkeerkosten?
Tssss, stelletje mierennuekers, ga gewoon naar die Party toe en laat de dingen lekker gebeuren zoals ze gebeuren? Dan kunnen jullie dit evt náááá de RP nog uitvechten.

Just my two cents. :-X

Offline elendil

  • Lid
Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #59 Gepost op: 2010/05/16, 14:21:32 »
Ik ben een relatief buitenstaander want ik ben geen lid van beide organisaties en heb dus een andere kijk op de zaak.
Hoe de samenwerking in het verleden is ontstaan is voor mij niet van belang, ze is er gewoon. Het feit is gewoon dat je hier twee families hebt, een grote welgestelde en een kleine(re) armlastige. Bij de grote stoppen de familieleden elk jaar een duit in de zak waarvoor ze o.a. een familieblad krijgen en een jaarlijks uitje. De kleine heeft gewoonweg die mogelijkheden niet.
Beide families hebben echter gezamelijk een grote hobby en omdat de ene tak het grote geld heeft, betaald die het jaarlijkse uitje en geeft de helpende familieleden een tegemoetkoming in de kosten omdat ze toch geld zat hebben. Omdat ze allemaal dezelfde hobby hebben kunnen alle families meedoen, nou ja, omdat de hoofdtak niet alles kan betalen moeten de leden wel een gedeelte van de parkeerkosten betalen.

Ik persoonlijk zou daar geen bezwaar tegen hebben omdat: a) ik ben dan toch met m'n hobby bezig, b) ik kan m'n kennis uitdragen, c) andere kosten dan m'n vervoer heb ik niet.
Wat ik probeer te zeggen is; zit niet te "zij wel ik niet"en (of andersom). De anderen kunnen dat ook gaan denken en dan is iedereen verder van huis, namelijk het niet meer bezig kunnen zijn in groot verband, met alle voordelen die dat beide kanten kan opleveren.


-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Offline Luuk58

  • Lid
Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #60 Gepost op: 2010/05/16, 14:29:16 »
Wat ik probeer te zeggen is; zit niet te "zij wel ik niet"en (of andersom). De anderen kunnen dat ook gaan denken en dan is iedereen verder van huis, namelijk het niet meer bezig kunnen zijn in groot verband, met alle voordelen die dat beide kanten kan opleveren.
+1

Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #61 Gepost op: 2010/05/16, 14:39:51 »
Kunnen wij nu dus concluderen dat Wanda, dellkubuntu én chris. niet in het Team zitten? In dat geval zitten er op Eiland 1 vijf mensen, terwijl er op Eiland 2 zeven zitten. M.i. is dat een beetje weinig. Verder was Chris de coördinator, wie is dat nu?

Mochten er hierboven fouten staan, laat het maar weten.

Wanda had al eerder aangegeven dat hij zich niet had aangemeld als vrijwilliger, dus op de laatste vrijwilligerslijst die ik heb staat hij niet. Als de afmeldingen van vrijwilligers beperkt blijven tot Chris en dellkubuntu, dan zijn er inderdaad zoals het nu is op het ene eiland vijf, en het andere eiland zeven vrijwilligers. Chris zou inderdaad de coördinatie op zich nemen. Maarten zal denk ik als vrijwilligerscoördinator met de de rest van de vrijwilligers zijn best doen om een aanvaardbare oplossing te verzorgen. Chris en dellkubuntu gaan natuurlijk zeker gemist worden, als het niet om hun prettige persoonlijkheid is, dan wel de meer technische samenwerkingskwaliteiten die ze in huis hebben. Het is ieders goed recht om geen dingen te doen die tegen de eigen principes of het gevoel ingaan, en het is niet altijd makkelijk daar ook voor te gaan staan. Dus hoewel ik zelf een andere mening ben toegedaan heb ik er zeker wel respect voor dat Chris, Drummies en dellkubuntu van hun hart geen moordkuil maken.

Offline Thijsg

  • Lid
Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #62 Gepost op: 2010/05/16, 14:40:40 »
Dus nu gaat iedereen weg, alleen maar doordat iemand een topic opende over de parkeerkosten?
Tssss, stelletje mierennuekers, ga gewoon naar die Party toe en laat de dingen lekker gebeuren zoals ze gebeuren? Dan kunnen jullie dit evt náááá de RP nog uitvechten.

Just my two cents. :-X
Enig respect voor anderen is wel vereist. ;)

Offline Luuk58

  • Lid
Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #63 Gepost op: 2010/05/16, 14:44:16 »
Enig respect voor anderen is wel vereist. ;)
Mierenneukers = Met formica pratensis geslachtsgemeenschap hebbenden ???

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #64 Gepost op: 2010/05/16, 15:19:39 »
Chris en dellkubuntu gaan natuurlijk zeker gemist worden, als het niet om hun prettige persoonlijkheid is, dan wel de meer technische samenwerkingskwaliteiten die ze in huis hebben. Het is ieders goed recht om geen dingen te doen die tegen de eigen principes of het gevoel ingaan, en het is niet altijd makkelijk daar ook voor te gaan staan. Dus hoewel ik zelf een andere mening ben toegedaan heb ik er zeker wel respect voor dat Chris, Drummies en dellkubuntu van hun hart geen moordkuil maken.

dankjewel en je slaat idd de spijker op zijn kop.

jammer dat dit verkeerd word begrepen door vele,maar dat neem ik niemand kwalijk :)

ik zal zometeen maarten ook even een mailtje sturen.

Offline ertai

  • Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #65 Gepost op: 2010/05/16, 15:33:09 »
Ik wil toch graag op 1 ding wijzen waardoor ik denk dat wij van Ubuntu-NL hier geen invloed op heeft:

De organistatie van de Releaseparty geeft NIEMAND een reiskosten-vergoeding of vergoeding voor de parkeermunt.

De HCC heeft daarintegen een potje apart gezet voor de reiskosten van de HCC-leden. Het vergoeden doen wij niet, wij houden hier ons buiten. Dit wordt geregeld door HCC onderling.
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

Offline basd

  • Lid
Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #66 Gepost op: 2010/05/16, 15:39:32 »
Ik wil toch graag op 1 ding wijzen waardoor ik denk dat wij van Ubuntu-NL hier geen invloed op heeft:

De organistatie van de Releaseparty geeft NIEMAND een reiskosten-vergoeding of vergoeding voor de parkeermunt.

De HCC heeft daarintegen een potje apart gezet voor de reiskosten van de HCC-leden. Het vergoeden doen wij niet, wij houden hier ons buiten. Dit wordt geregeld door HCC onderling.

Ik als voorzitter van hcc-linux wil het wel even toelichten.


Bij HCC is gebruikelijke dat een HCC vrijwiliger een reiskosten vergoeding krijgt + evt parkeer kosten.
Bij ubuntu-nl was dit niet gebruikelijk en om dat gezamenlijk evenement is, heeft HCC er voor gezorgd dat hcc vrijwilligers van de HCC dus niet van het budget voor de party een vergoeding krijgen.

Zei moeten dus ook gewoon 1 euro betalen voor parkeren maar krijgen dit alleen terug  van de HCC.

Ik hoop dat dit het wat duidelijker maakt.

Ik zal nog eens naar budget kijken of wat aan parkeer kosten doen als het echt bezwaarlijk is .

Met vriendelijke groet,


Bas van den Dikkenberg

Offline basd

  • Lid
Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #67 Gepost op: 2010/05/16, 15:58:59 »
Heren dame,

Goed nieuws we hebben nieuwe sponsor er bij .

Daarom is vanaf nu geregeld iedere vrijwilliger kan gratis parkeren.


Met vriendelijke groet,


Bas van den Dikkenberg
Voorzitter HCC-linux
Met vriendelijke groet,


Bas van den Dikkenberg

Pieter2

  • Gast
Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #68 Gepost op: 2010/05/16, 16:41:57 »
Ik had ook al aangeboden om die euro te betalen, maar dat was niet nodig werd er gezegd .....

Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #69 Gepost op: 2010/05/16, 17:23:38 »
Wow, open ik een topic, kijk ik even een dag niet en nu dit?
Hoe is dat nu gekomen?

Ik baal hier verschrikkelijk van en wel op meerdere fronten.

Ten eerste  vind ik de hele discussie aardig richting infantiel http://nl.wiktionary.org/wiki/infantiel gaan.

Ten tweede was het mijn topic, als iemand problemen heeft met wat dan ook zeggen de forumregels en normaal fatsoen dat je maar een eigen topic opent en niet de mijne kaapt.

Ten derde bewijst dit maar weer dat de stelling die ik eerder geplaatst heb en waar ik veel kritiek op heb gehad helemaal klopt. Zoek het maar na op het forum als je de behoefte hebt.

En als laatste is het zo dat ik hier een tijdje niet gepost hebt maar dat de behoefte bij mij om hier nogmaals te posten nu op dit moment weer nul is. Ik ga een moderator vragen MIJN TOPIC!!! te sluiten en zo mogelijk te verwijderen

<edit> Zojuist een mail gestuurd naar een mod met de vraag of hij dit beschamende verhaal wil sluiten </edit>
« Laatst bewerkt op: 2010/05/16, 17:32:35 door Willempiesnor »
Too often we enjoy the comfort of opinion without the discomfort of thought. Author : John F Kennedy

Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #70 Gepost op: 2010/05/16, 17:33:52 »
Vooruit dan maar, een slotje..
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?