Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?  (gelezen 9170 keer)

Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #25 Gepost op: 2010/05/15, 23:39:16 »
Sja, het is nu eenmaal een verschil. Er zijn vrijwilligers, en vrijwilligers die jaarlijks contributie betalen bij de HCC. Wil je geen lid van de HCC zijn, dan geniet je niet de voordelen van een HCC lidmaatschap. Daar lijkt me niks oneerlijks aan eerlijk gezegd.

Er worden trouwens geen onkostenvergoedingen oid. voor vrijwilligers betaald uit het budget van de releaseparty. Als de HCC leden onkostenvergoedingen geeft dan komt dat uit een eigen HCC budget. Eventuele onkostenvergoedingen van HCC vrijwilligers worden dus niet betaald van het (flinke) bedrag dat de HCC als hoofdsponsor van de releaseparty heeft ingebracht of inkomsten die andere sponsoren hebben ingebracht.

Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #26 Gepost op: 2010/05/15, 23:46:33 »
Dus als ik het goed begrijp krijg je als betalend hcc lid wel erkenning en als donateur van Ubuntu niet?Of mis ik nu iets?
Kubuntu 20.04

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #27 Gepost op: 2010/05/15, 23:49:46 »
over kosten en onkosten kan ik niets zeggen aangezien ik er geen kennis van heb maar ik kan nu al wel als CC melden dat we heea in beraad nemen, zeker na de vorige RP en nu dit.

verdere correspondentie zal waarschijnlijk via mail gaan omdat we het hier wel schoon willen houden maar er zijn wel een paar vragen waar antwoord op verwacht gaat worden, al komen we daar vast uit.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #28 Gepost op: 2010/05/15, 23:54:21 »
Dus als ik het goed begrijp krijg je als betalend hcc lid wel erkenning en als donateur van Ubuntu niet?Of mis ik nu iets?
Zoals ik het begrijp krijg je hier als niet-betalend lid wel erkenning (maar geen 1 euro :)).
Klik links bovenin op Documentatie

Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #29 Gepost op: 2010/05/15, 23:57:16 »
Dus als ik het goed begrijp krijg je als betalend hcc lid wel erkenning en als donateur van Ubuntu niet?Of mis ik nu iets?

Ja, volgens mij is er idd. een verschil. Lidmaatschap betalen is niet hetzelfde als geld doneren. Pin me er niet op vast, maar volgens mij is een donatie een gift, en een betaald lidmaatschap iets waar je iets voor terug mag verwachten in de vorm van bepaalde diensten of goederen.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #30 Gepost op: 2010/05/15, 23:59:15 »
dus hoef je feitelijk ook niets te verwachten van de toezeggingen gedaan door vrijwilligers begrijp ik.

Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #31 Gepost op: 2010/05/16, 00:00:29 »
Ik hoef geen euro testcees  ;)
Het gaat om iets heel anders.
Kubuntu 20.04

Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #32 Gepost op: 2010/05/16, 00:09:03 »
dus hoef je feitelijk ook niets te verwachten van de toezeggingen gedaan door vrijwilligers begrijp ik.

Ik snap niet hoe je tot deze conclusie komt? Kan je de logica hiervan toelichten?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #33 Gepost op: 2010/05/16, 00:16:38 »
Is er geen sprake van een misverstand? Volgens mij moeten HCC-leden ook gewoon parkeerkosten betalen, hoor....

--toevoeging: HCC-leden moeten inderdaad 2 euro betalen voor het parkeren:
http://www.releaseparty.eu/show.php5?release-party=ubuntu-releaseparty-2010-%28nl%29
« Laatst bewerkt op: 2010/05/16, 00:19:11 door Pjotr »
Houd je Ubuntu gezond: vermijd 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Engels

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #34 Gepost op: 2010/05/16, 00:17:32 »
offtopic: heeft iemand [opgelost] in het onderwerp geplaatst? XD
Klik links bovenin op Documentatie

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #35 Gepost op: 2010/05/16, 00:19:18 »
Is er geen sprake van een misverstand? Volgens mij moeten HCC-leden ook gewoon parkeerkosten betalen, hoor....
Ik ga/ging daar, als (betalend) HCC-lid wel van uit. :)
Klik links bovenin op Documentatie

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #36 Gepost op: 2010/05/16, 00:23:46 »
volgens mij is hier geen misverstand,

vrijwilligers, die blijkbaar vrijwillig betalen dmv hun lidmaatschap hebben meer rechten dan vrijwilligers van ubuntu-nl.

opgelost was geplaatst door de oorspronkelijke TS neem ik aan, aangezien zijn vraag was beantwoord,
alleen is door zijn vraag een vraag ontstaan die niet duidelijk was gecommuniceerd naar de vrijwilligers van ubuntu-nl

en aangezien die niet conform de coc is en zeker niet strookt met de gedachte van ubuntu an sich denk ik en niet alleen ik er steeds meer over om maar 2€ voor parkeren te gaan betalen ;)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #37 Gepost op: 2010/05/16, 00:35:26 »
De TS had een goede vraag en die is beantwoord.

@chris.: je vorige reactie begrijp ik. Ik deel je (ieders?) mening dat dit soort zaken zo snel mogelijk moeten worden gecommuniceerd.

De verwijzing naar de coc begrijp ik niet maar de opmerking over 2 euro wel en die is misplaatst.  ???
« Laatst bewerkt op: 2010/05/16, 00:38:16 door testcees »
Klik links bovenin op Documentatie

Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #38 Gepost op: 2010/05/16, 00:46:14 »
Het is wel grappig om van twee kanten te kunnen meekijken. Bij de HCC (niet in het organisatieteam trouwens) zijn er ook mensen die het oneerlijk vinden. Die vinden het maar niks dat de HCC een flink deel van de party bekostigd met hun lidmaatschapsgeld, terwijl ubuntu-nl geen cent bijdraagt, maar ubuntu-nl wel met de veren loopt te pronken, en waar bovendien ook nog eens alle ubuntu-nl leden gratis naar binnen mogen.

Ach, dat zul je altijd houden. Vaak zien mensen vooral die dingetjes waar ze tekort komen, en vinden vanzelfsprekend wat ze in de schoot geworpen krijgen.

edit: Vóór er discussie over ontstaat... ja, ik weet dat er ubuntu-nl leden zijn die posters hebben gedonneerd, en er zijn ook heel wat sponsor via ubuntu-nl binnengehaald... ;)

edit2: Wat ik eigenlijk wil zeggen, als we allemaal eens over onze eigen schaduw heenspringen, dan zien we dat we samen een prima party neerzetten wat we afzonderlijk niet hadden kunnen doen, en waar iedereen aan bijdraagt.
« Laatst bewerkt op: 2010/05/16, 00:57:56 door Thomas de Graaff »

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #39 Gepost op: 2010/05/16, 00:55:49 »
tja dat mensen zich tekort gedaan voelen is een mens eigen,

maar dat er in één organisatie er twee lijnen getrokken worden is een ander iets, dit kan je niet met mooie woorden ontkennen Thomas ;)

en ik voel een denigrerende ondertoon in je reactie en dat is je goed recht maar mijn recht is het ook om me dan als vrijwilliger terug te trekken uit deze RP, hoezeer het me ook spijt.

ik zal nog wel als bezoeker mijn plezier eraan beleven en ook mijn bijdrage eraan doen,
en er plezier aan beleven :)

Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #40 Gepost op: 2010/05/16, 00:59:17 »
Dat is jammer Chris. Mijn edit in mijn vorige bericht was waarschijnlijk wat laat.. Hier dan nogmaals..

Wat ik eigenlijk wil zeggen, als we allemaal eens over onze eigen schaduw heenspringen, dan zien we dat we samen een prima party neerzetten wat we afzonderlijk niet hadden kunnen doen, en waar iedereen aan bijdraagt.

Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #41 Gepost op: 2010/05/16, 01:05:52 »
maar dat er in één organisatie er twee lijnen getrokken worden is een ander iets, dit kan je niet met mooie woorden ontkennen Thomas ;)

Nee, heb je me dat horen ontkennen dan? Ik vind dat heel terecht. Sommige mensen zijn betalend lid van de HCC met de voordelen die daaraan verbonden zijn, en sommige mensen zijn geen lid van de HCC, en genieten niet de voordelen van een HCC lidmaatschap.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #42 Gepost op: 2010/05/16, 01:13:22 »
Dat is jammer Chris. Mijn edit in mijn vorige bericht was waarschijnlijk wat laat.. Hier dan nogmaals..

Wat ik eigenlijk wil zeggen, als we allemaal eens over onze eigen schaduw heenspringen, dan zien we dat we samen een prima party neerzetten wat we afzonderlijk niet hadden kunnen doen, en waar iedereen aan bijdraagt.
Het succes van de wiki en het forum zijn (zeker mede) te danken aan de inzet op Release Parties. Correct me if i'm wrong.

De 1 (euro ???) kan ook niet zonder de ander. Draag bij! :)
Klik links bovenin op Documentatie

Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #43 Gepost op: 2010/05/16, 08:32:45 »
Ik moet zeggen dat ik de discussie met stijgende verbazing heb zitten lezen.

Persoonlijk loop ik al wat jaartjes in de HCC rond (ik heb er mijn 'schrijverscarrière' aan te danken) en sinds een aantal jaar ook in het Linux/open source wereldje. En eindelijk ontstaat er iets van samenwerking en bundeling van krachten, gericht op eindgebruikers. HCC en Ubuntu-NL zijn twee omvangrijke partijen in deze samenwerking, ieder met eigen kwaliteiten, middelen en geschiedenis. Vanuit de eigen basis wordt gewerkt aan wat volgens mij de grootste release party ooit in Nederland moet worden. Kortom, genoeg redenen om vrolijk over te worden.

Kan het beter? Zijn er nu al zaken die een volgende keer anders opgepakt kunnen worden? Absoluut, maar wijs mij eens op een groot evenement waar dat niet het geval is?

Ubuntu-NL heeft haar eigen uitgangspunten, gebaseerd op de COC. Daar moet je rekening mee houden als je met andere partijen gaat samenwerken, al mag je nooit verwachten dat anderen die COC gaan onderschrijven (omgekeerd wordt ook niet verwacht dat Ubuntu-NL bezoekers lid worden van de HCC toch?). Zodra die samenwerking geweld gaat aandoen aan de eigen uitgangspunten, is het tijd om andere samenwerkingspartners te zoeken.

Maar ja, de COC is ook geen exacte wetenschap, geen enkele gedragscode is dat. Is het aanvaardbaar om de ene vrijwilliger 1 euro meer te laten betalen voor parkeerkosten dan de ander? Is het aanvaardbaar dat de ene partij haar vrijwilligers reiskosten laat declareren en de andere partij niet? En, om dan maar gelijk door te trekken, is het aanvaardbaar dat sommige bedrijven hun medewerkers het salaris doorbetalen voor hun aanwezigheid en bijdrage aan de release party? Mag ik daar dan wel staan met een lezing die 'Basiscursus Ubuntu' heet, terwijl daar toch een commercieel belang aan vast hangt, uit naam van Ubuntu-NL? Vragen zat, en wie het dogmatische antwoord heeft mag het zeggen.

Ik ga er van uit dat Ubuntu-NL mensen in de programmacommissie heeft zitten die de COC onderschrijven en naar eer en geweten een keuze maken over wat wel/niet aanvaardbaar is in de samenwerking. Zijn we het daar niet mee eens dan doen we het de volgende keer anders, en accepteren de consequenties van die keuze. Maar het is jammer om nu al teleurgesteld zijn, vanwege die ene euro. Toch?

Offline Drummies

  • Lid
Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #44 Gepost op: 2010/05/16, 08:59:21 »
Een zekere erkenning voor al die vrijwilligers die hun tijd stoppen in een release party (tijdens voor en na een party),dat is wat er ontbreekt.

Een release party is kansloos zonder de inzet van welwillende vrijwilligers,die sowieso kosten moeten maken (vervoer,brandstof) om Acte de présence te geven (Dit neem je voor lief,want het is iets wat je ervoor over hebt),Maar om nu ook parkeergeld te vragen aan iemand die al onkosten maakt en vergeet niet minimaal 7/8 uur aan het werk is,gaat wel heel erg ver.

Het gaat ook helemaal niet om die paar €´s,maar om het principe

Citaat van: Thomas
Bij de HCC (niet in het organisatieteam trouwens) zijn er ook mensen die het oneerlijk vinden. Die vinden het maar niks dat de HCC een flink deel van de party bekostigd met hun lidmaatschapsgeld, terwijl ubuntu-nl geen cent bijdraagt, maar ubuntu-nl wel met de veren loopt te pronken, en waar bovendien ook nog eens alle ubuntu-nl leden gratis naar binnen mogen.

Als ik dit lees dan vraag ik me af of deze samenwerking met de HCC wel overeind kan blijven.
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Tom

  • Lid
Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #45 Gepost op: 2010/05/16, 10:58:20 »
Heb dit topic is doorgespit .. jongens wat een gelul allemaal zeg ,maak er een mooie party van den voordele van Ubuntu en Ubuntu.nl en ouwehoer.. er later nog eens over in een appart topic.
Eer , waardering  en principe etc pfffffff . :evil:
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #46 Gepost op: 2010/05/16, 11:36:06 »
Wanneer je in zee gaat met partijen buiten Ubuntu-nl om Ubuntu goed op de kaart te zetten maak je gewoon goede afspraken met elkaar. En die zijn er toch gewoon gemaakt? Volgens mij is de samenwerking met HCC toch gewoon een win-win situatie? Ubuntu ontbeert gewoon de infrastructuur om iets groots op te zetten, en de HCC biedt dat gewoon. Wanneer Ubuntu ambities heeft moet je niet vallen over 1 euro.
En natuurlijk vele (alle) vrijwilligers krijgen geen cent voor hun bijdragen, daarom is het ook vrijwilligerswerk. Ik vind het ook wel eens vreemd om iemand support te bieden voor een niet functionerend, maar wel betaald Ubuntu-one account. Soi, support is een kwestie van geven: "give it forward".( Mooie film trouwens)
Een glas op de samenwerking tussen Ubuntu-nl en de HCC: proost!

Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #47 Gepost op: 2010/05/16, 12:06:51 »
Heb dit topic is doorgespit .. jongens wat een gelul allemaal zeg ,maak er een mooie party van den voordele van Ubuntu en Ubuntu.nl en ouwehoer.. er later nog eens over in een appart topic.
Eer , waardering  en principe etc pfffffff . :evil:
Dat kun je wel zeggen Wanda,maar had jij je niet aangemeld voor Ede om vervolgens met stille trom je eruit te trekken?
Kubuntu 20.04

Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #48 Gepost op: 2010/05/16, 12:16:30 »
Een zekere erkenning voor al die vrijwilligers die hun tijd stoppen in een release party (tijdens voor en na een party),dat is wat er ontbreekt.
Is het een idee om op www.releaseparty.eu een lijst met de namen van alle vrijwilligers (die dat willen) op te nemen?

Citaat
Het gaat ook helemaal niet om die paar €´s,maar om het principe

Principes zijn nu eenmaal niet altijd werkbaar. Trek principes maar eens door... De HCC vergoed voor een aantal leden, vrijwilligers die vrijdag en zaterdag helpen ook de onkosten van een overnachting in de Reehorst omdat ze van ver komen.  Zo is dat geregeld binnen de HCC. Moeten  dan alle vrijwilligers die van ver komen de onkosten voor een overnachting vergoed krijgen, of ze nu wel of niet HCC lid zijn? En er zijn meer vrijwilligers dan die bij de party in Ede. Waarom zou een vrijwilliger bij een party in Tilburg minder zijn dan een vrijwilliger bij een party in Ede? Principieel moeten die dan ook onkostenvergoedingen krijgen, en als ze van ver komen wellicht hotelovernachting? En waarom zouden ontwikkelaars mindere vrijwilligers zijn dan mensen die helpen bij een releaseparty? Dus ook de ontwikkelaars die een week in België vertoeven in het kader van de Ubuntu Developer Summit moeten dan de hotelkosten en reiskosten vergoed krijgen. Dat zou allemaal heel mooi zijn, maar er is bij ubuntu-nl geen geld voor. De HCC heeft wel middelen, maar dat komt omdat hun leden daar lidmaatschapsgeld voor betalen.

Citaat
Citaat van: Thomas
Bij de HCC (niet in het organisatieteam trouwens) zijn er ook mensen die het oneerlijk vinden. Die vinden het maar niks dat de HCC een flink deel van de party bekostigd met hun lidmaatschapsgeld, terwijl ubuntu-nl geen cent bijdraagt, maar ubuntu-nl wel met de veren loopt te pronken, en waar bovendien ook nog eens alle ubuntu-nl leden gratis naar binnen mogen.

Als ik dit lees dan vraag ik me af of deze samenwerking met de HCC wel overeind kan blijven.

Ach, als je weet hoeveel leden de HCC heeft kan je het wel relativeren dat er een paar zijn die zo denken. De HCC in het algemeen is deze mening natuurlijk niet toegedaan, anders zouden ze niet zoveel energie en middelen in de organisatie stoppen.
« Laatst bewerkt op: 2010/05/16, 12:18:11 door Thomas de Graaff »

Offline Tom

  • Lid
Re: [opgelost]Release party Ede, parkeerkosten?
« Reactie #49 Gepost op: 2010/05/16, 12:19:15 »
Nee ik had mij niet aangemeld als vrijwilliger ,toch niet bij mijn weten. ???
Maar daar gaat het hier toch helemaal niet om. :(
Dus heb ik daar geen zin in om over te liggen kibbelen.
« Laatst bewerkt op: 2010/05/16, 12:21:11 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.