Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Help - noodgeval kan niet meer in computer komen...  (gelezen 6515 keer)

Offline ri3kj3

• Lid
Re: Help - noodgeval kan niet meer in computer komen...
« Reactie #25 Gepost op: 2010/05/12, 15:21:24 »
Bedankt voor de tips. Aangezien ik niet zeer ervaren ben ga ik maar geen linke dingen doen.

Nu nog V-box aan de praat krijgen. Ik had de bestanden die als ´ harde schijf´ dienen voor Vbox, gekopieerd. Omdat de /home map nu een andere naam heeft dan onder de oude ubuntu (erg irritant, ik kan de naam zeker niet anders veranderen dan door de hele installatie nog eens over te doen?)  heb ik het pad in Vbox aangepast. Maar bij het opstarten krijg ik toch de melding: schijfleesfout. Druk ctrl alt del om opnieuw op te starten. Als ik dat dan doe gebeurt er echter niets.

Ik zal wel iets over het hoofd zien. :)

Offline Lexaldo

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2010/05/12, 15:43:01 »
Met gksudo nautilus (in de terminal) kun je je /home map hernoemen. Maar dat heb ik zelf nog nooit gedaan; wellicht dat andere forumleden meer kunnen vertellen over de mogelijke risico's hiervan.

Offline ri3kj3

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2010/05/12, 20:10:07 »
Dat zou mooi zijn.

Blijft dus over de vraag hoe ik VBox en Wine weer aan de praat krijg. :)