Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird traag [opgelost]  (gelezen 6172 keer)

Thunderbird traag [opgelost]
« Gepost op: 2010/04/11, 06:25:51 »
Hallo,

Ik heb de nieuwste thunderbird van de mozilla-website geinstalleerd, ingesteld met 2 email-accounts, maar nu duurt het erg lang voordat hij opstart. Is hier iets aan te doen?

Bij voorbaat dank, Frank
« Laatst bewerkt op: 2010/04/11, 08:10:09 door frankje »
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Offline Lexaldo

• Lid
Re: Thunderbird traag
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/11, 07:15:06 »
Een van de redenen waarom Thunderbird traag kan zijn is dat er teveel in de trash en junkfile zit. Als je je trash leegt, blijven de bestanden toch nog in een file staan en soms staan daar wel duizenden items in.

Je zou de 4 mappen (edit: het zijn tekstbestanden): trash, trash.msf, junk, junk.msf kunnen verwijderen. Ze worden dan automatisch (en leeg) weer opnieuw aangemaakt.
Die mappen vind je in: verborgen bestanden->Mozilla Thunderbird->...default->mail.
Wanneer je die mappen verwijdert, moet Thunderbird zijn afgesloten.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/11, 08:08:40 door Lexaldo »

« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/11, 07:36:37 »
Vreemd genoeg kan ik deze mappen niet vinden, ik heb Thunderbird in mijn /home map geinstalleerd. Bijzaak is ook nog dat ik de test versie van lucid draai

mvrgr, Frank

Offline Lexaldo

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/11, 08:07:17 »
Ik noemde ze per vergissing 4 mappen, maar het zijn 4 tekstbestanden. Dus geen mappen.

« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/11, 08:09:46 »
Ik heb de bestanden verwijderd, maar hij was nog steeds traag. Ik heb het volgende gedaan: Thunderbird uit mijn /home directory verwijderd en via software centrum opnieuw geinstalleerd. Nu is hij wel weer snel. In ieder geval bedankt!

mvrgr, Frank