Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Switchen tussen extern scherm en laptop scherm  (gelezen 3998 keer)

Offline Gnome.

• Lid
Switchen tussen extern scherm en laptop scherm
« Gepost op: 2010/01/03, 11:26:49 »
In Windows kan ik switchen tussen extern en intern scherm; mijn laptop scherm zet ik uit en extern scherm aan.
Nu is mijn vraag of dat ook kan in Ubuntu; het lukt mij niet om het laptop scherm uit te zetten en alleen het extern scherm aan.
Als ik dus een extern scherm aansluit in Ubuntu , is zowel het extern scherm als het laptop scherm aan.

Offline Joshua822

• Lid
Re: Switchen tussen extern scherm en laptop scherm
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/03, 14:10:15 »
Citaat
In Windows kan ik switchen tussen extern en intern scherm; mijn laptop scherm zet ik uit en extern scherm aan.
Nu is mijn vraag of dat ook kan in Ubuntu; het lukt mij niet om het laptop scherm uit te zetten en alleen het extern scherm aan.
Als ik dus een extern scherm aansluit in Ubuntu , is zowel het extern scherm als het laptop scherm aan.

Probeer eens de toetsencombinaties Fn + F7 uit, bij mijn laptop schakel ik hiermee het LCD scherm van mijn laptop in en uit.

Als dat niet werkt probeer je alle combinaties met de Fn toets en de F1 t/m F12 uit.

« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/03, 14:15:34 »
Als de Fn toetsen niet werken kan het ook softwarematig:
http://projects.dvdmeer.nl/python-randr/

En volgens mij zit er in het softwarecenter nog iets als "Multiple Screens".

VV

Offline Gnome.

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/03, 14:45:14 »
Bedankt voor de antwoorden.

De FN knoppen werken , behalve de FN+F7 knop ( het switchen tussen extern en intern)
Als oplossing heb ik lxrandr geïnstalleerd .(karmic)
Daarmee kan ik nu switchen tussen extern en intern.