Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met Kubuntu  (gelezen 7867 keer)

Re: Problemen met Kubuntu
« Reactie #50 Gepost op: 2009/12/06, 21:29:45 »
Daar heb je inderdaad gelijk in Lars.

Offline Sjinovski

• Lid
« Reactie #51 Gepost op: 2009/12/07, 08:10:10 »
Het opstarten gaat nu weer goed bij mij. Waarom het nu ineens wel weer goed gaat weet ik niet, maar ik ben blij dat het weer goed gaat :) Je kunt kubuntu-desktop dus weer installeren :)

Uit nieuwsgierigheid toch weer even de ubuntu-desktop ernaast geïnstalleerd....maar helaas...het probleem speelt hier dan nog steeds na een herstart. Dus ik zou er voorzichtig mee zijn (een combinatie van de twee).

FrSu

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: 2009/12/07, 18:41:53 »
Voor mij (voorlopig) geen mix meer. Ik wacht wel totdat hier duidelijk wordt wat er aan de hand is. Vind het wel jammer. :|

Offline Lars

• Lid
    • Tuxplace.nl
« Reactie #53 Gepost op: 2009/12/07, 21:53:03 »
En vanavond zit er tussen mijn updates.... Een nieuwe kernel! hopen dat dat het probleem oplost.

offtopic: ik moest net 4 pogingen doen om hem op te starten :(

FrSu

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: 2009/12/07, 23:08:20 »
We zijn er dus nog niet, moeten we concluderen.....? :|

Offline Lars

• Lid
    • Tuxplace.nl
« Reactie #55 Gepost op: 2009/12/08, 16:07:14 »
Nee, heb hem nog niet geprobeerd op te starten na de upgrade. Ga ik zometeen even doen.

« Reactie #56 Gepost op: 2009/12/08, 20:08:25 »
Ik heb hier in elk geval geen problemen meer, alleen het splash screen doet het nog niet. Maar goed, liever een lelijke tekst-opstart, dan geen opstart.
Maar de low-graphics mode zeurt ie niet meer over, hij start gewoon door zonder melding.

Offline Lars

• Lid
    • Tuxplace.nl
« Reactie #57 Gepost op: 2009/12/08, 20:51:09 »
Ja! Bij mij loste de nieuwe kernel het probleem op! Ik kan nu gewoon direct doorstarten.

Dus, iedereen met dit probleem (Vlak na grub een grijs scherm ipv Kubuntu splash) even de laatste updates installeren!

FrSu

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: 2009/12/08, 20:52:40 »
Vraag me af hoe je dat doet als je tegen een zwart scherm aan zit te kijken.... ;)

Offline Lars

• Lid
    • Tuxplace.nl
« Reactie #59 Gepost op: 2009/12/08, 20:54:39 »
Luister eens even, mijn probleem gaat helemaal niet over Xorg. Ook de Usplash is niet door Xorg gegenereerd, de usplash is immers geen plaatje maar een gecompileerde afbeelding die zonder grafische dingen als Xorg kan draaien.

Mijn scherm gaat niet op zwart NA het kubuntu logo, maar er vlak voor. Ik zie het kubuntu logo maar een fractie van een seconde.

En idd had ik het probleem al veel langer.

Verder lukt het me soms wel. Ik moet alleen vaak 2 keer opstarten om de laptop aan de praat te krijgen. Ik typ dit nu ook vanaf die laptop, waar ik net 3 keer opnieuw voor moest opstarten (opstarten, afwachten, hard reset; opstarten, afwachten, hard reset; opstarten, afwachten, Bingo.)
Dit had je ook in de TS kunnen lezen, trouwens.

FrSu

• Gast
« Reactie #60 Gepost op: 2009/12/08, 21:04:15 »
Dus iedereen met JOUW probleem. XD

Offline Lars

• Lid
    • Tuxplace.nl
« Reactie #61 Gepost op: 2009/12/08, 21:08:33 »
Inderdaad :P

Leek me ook wel logisch, in mijn topic :P