Aan iedereen die hier meeleest: weet jij iets meer over de nieuwe xorg.- toestanden bij Uby 9.04 ?
Ik ben maar gewoon even aan het meedenken (en Googlen)...
Een tijdje geleden heb ik een Trust Wireless Tablet geconfigureerd, zie
dit topic.
Dit gebeurde door het aanmaken van een FDI file in /etc/hal/fdi/policy, en werkte perfect.
Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat alles via HAL geconfigureerd wordt, is dat met het toetsenbord niet mogelijk?
Zie ook:
https://wiki.ubuntu.com/X/Config/Input#Dynamic%20Input%20Configuration%20with%20xinputEen citaat:
Beginning with Ubuntu 8.10, input device configuration is done through HAL rather than in your xorg.conf. The syntax for HAL fdi files is a bit different than xorg.conf, and editing XML is only marginally better than editing xorg.conf... but on the plus side configuration changes don't require an X restart - just replugging of the device.
Essentially, to configure a device, add a new fdi file for it to your /etc/hal/fdi/policy directory. You will then need to replug the device or log out and in again for the changes to take effect. Tot dusver even mijn gedachtegang als groentje.
Ik weet dus niet of het bovenstaande ook geldt voor apparaten die zijn aangesloten op een PS/2 poort.
Het zal dus inderdaad liggen aan de andere kernel van 9.04, die kennelijk op een andere manier van die speciale toetsen op de hoogte gebracht wil worden.....
Om dat te testen, zou je eigenlijk moeten weten, Robertos, of het wat uitmaakt dat je die /etc/rc.local hebt aangepast, of dat dit zonder die aanpassing hetzelfde resultaat geeft.
Een paar berichten eerder kon ik alles weer in oorspronkelijke staat terugbrengen, dit heb ik dan ook gedaan.
Ook de regels die zijn toegevoegd aan /etc/rc.local heb ik dus weer verwijderd.
Dit had als resultaat dat ik de toetsen helemaal niet meer kon toewijzen, dus die regels heb ik weer teruggeplaatst.
Na het opnieuw toewijzen lanceren ze niets, maar ik had tenminste wel weer de mogelijkheid om ze toe te wijzen.
Blijkbaar wordt er dus toch gekeken naar dat betreffende bestand.
xorg.config is weer in zijn oorspronkelijke staat, en .Xmodmap is verwijderd.
Track:
Ik heb de tips van je laatste bericht uitgevoerd, helaas zonder resultaat.
Robert