Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST Skype en Google Earth starten  (gelezen 8703 keer)

Re: Skype en Google Earth starten
« Reactie #25 Gepost op: 2009/09/30, 18:12:49 »
Er schijnen een aantal applicaties te zijn die op e e n of andere manier niet goed met PulseAudio overweg kunnen.
Ooit in het verleden eens bezig geweest met een HTC setup met XBMC.
Om XBMC goed te laten werken vond ik toen een opmerking dat de standaard PulseAudio de oorzaak was.
Heb toen die verwijdert en alle problemen waren verdwenen.

@Jakkes5, als je toch weer bezig gaat met GE, verwijder dan GE wel even op de juiste manier.
Je hebt hem nu geinstalleerd via de Synaptic package manager, daarme moet je hem ook even weer verwijderen.
Bij het aanvinken voor verijderen, kies dan 'Compleet verwijderen'.
Hiermee wordt niet alleen het bestand verwijdert, maar ook je configuratie bestanden.

@Gijsbert, neem aan dat alles werkt nu?
Of was er voorheen ook al geen probleem?

Voor alle duidelijkheid, werk hier met Jaunty (9.04)
2.6.28-15-generic #52-Ubuntu SMP Wed Sep 9 10:49:34 UTC 2009 i686 GNU/Linux

Suc7
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

« Reactie #26 Gepost op: 2009/09/30, 19:21:01 »
@donpedroII , ik had eerst geen microfoon geluid. Dat kan ik nu wel instellen. De Webcam krijg ik niet goed, al 2 stuks getest, ik zie alleen een groen vlak met gekleurde strepen.
Op mijn netbook heb ik wel beeld, maar nog geen microfoon geluid met Pulse, ik moet dit nog veranderen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Jakke5

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2009/09/30, 22:55:56 »
Hoera, driewerf hoera. Na verwijderen van Pulse audio krijg ik nu bij Skype de keuze uit een hele resem micro-instellingen, waarvan de 1ste de beste is: Default device. Dit deel is dus opgelost. Dank je wel Gijsbert, ik heb je suggestie in de terminal geplakt en klaar was Kees.

Nu GE nog.

Offline Jakke5

• Lid
Re: OPGELOST Skype en Google Earth starten
« Reactie #28 Gepost op: 2009/10/01, 20:45:24 »
GE geïnstalleerd volgens de "alternatieve" methode, beschreven in de community-help GE en gesuggereerd door donpedroII. En wat meer is: het werkt echt!! Nogmaals mijn grote waardering voor degenen die op het forum anderen helpen.

Ik heb de update voor Pulseaudio, vandaag geplaatst, NIET durven installeren. Of is dit nu juist de versie die géén problemen geeft met Skype?