Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu 9.04 op usb boot device maakt usb device kapot  (gelezen 5931 keer)

herelder

• Gast
Re: ubuntu 9.04 op usb boot device maakt usb device kapot
« Reactie #25 Gepost op: 2009/08/10, 00:42:38 »
De externe harde schijf moet er tegen kunnen. Maar, als je zeker wilt zijn, dan installeer je Ubuntu opnieuw op de externe harde schijf, en formateer je de externe harde schijf als ext2.

Ik heb net het filesysteem omgezet naar ext2, dat ging wel makkelijk. Dat is wel nuttig, want zo blijven er sporen van het ext3 leven bewaard (en mijn eigen installatie+files uiteraard ook).

Ik heb het ding weer op de destructieve Dell D520 zitten, kijken of het goed gaat. Ben benieuwd.

herelder

• Gast
Re: ubuntu 9.04 op usb boot device maakt usb device kapot
« Reactie #26 Gepost op: 2009/08/12, 22:39:36 »
De externe harde schijf moet er tegen kunnen. Maar, als je zeker wilt zijn, dan installeer je Ubuntu opnieuw op de externe harde schijf, en formateer je de externe harde schijf als ext2.

Ik heb net het filesysteem omgezet naar ext2, dat ging wel makkelijk. Dat is wel nuttig, want zo blijven er sporen van het ext3 leven bewaard (en mijn eigen installatie+files uiteraard ook).

Ik heb het ding weer op de destructieve Dell D520 zitten, kijken of het goed gaat. Ben benieuwd.

Tot nu toe geen centje pijn, en ik heb er flink op zitten hobbyen de afgelopen dagen.Ik vind het ideaal zo, mijn eigen systeem altijd bij de hand, en hij doet het gewoon, op iedere desk- en laptop die ik tegenkom, ongeacht ouderdom, schermbreedte, processor, intern geheugen etc..

Joshua822, gouden tip, geweldig bedankt, maar ook de anderen zeer bedankt voor de nuttige tips en links.

Als het komend weekend ook nog goed werkt, zal ik launchpad en bugzilla doorgeven dat de bug waarschijnlijk moet worden gezocht in ext3 gerelateerde software, en de logdirectory van nu uploaden, want het is natuurlijk wel een bug die moet worden opgelost!