Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: dfu-util  (gelezen 768 keer)

dfu-util
« Gepost op: 2009/08/05, 13:24:41 »
Ben pas overgestap op linux en heb Ubuntu 9.04 geinstalleerd
als ik deze tool gebruik met sudo --device dfu-util  -a rootfs -R -D .....jffs2 geeft hij steeds aan kan file niet vinden
deze file staat op de desktop.(file heb ik gedownload op het bureaublad)
heb het gevoel dat ik hem naar de verkeerde directory laat wijzen hoe kan ik dat oplossen

Re: dfu-util
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/05, 13:30:51 »
Ik weet niet echt wat het allemaal doet. Maar als ge een bestand wilt bereiken wat op uw bureaublad staat, doe dan eerst:
cd Bureaublad/
De terminal opent standaard in uw persoonlijke map.

Kijk ook eens hier voor meer terminal informatie: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/WerkenMetDeTerminal

« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/05, 13:44:29 »
bestand staat niet in een map bureau blad maar gewoon op de desktop

« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/05, 13:48:55 »
Het bureaublad is een map in uw persoonlijke map, ga maar eens kijken :).

Dus via "cd Bureaublad/", gaat ge met de terminal naar de desktop.

Handig is misschien ook om het pakketje nautilus-open-terminal te installeren via systeem=>beheer=>synaptic. Dan kunt ge in eender welke map (ook desktop) rechtsklikken en kiezen voor "In terminalvenster openen". dan opent de terminal direct op de goede locatie.