Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST: 2 probleempjes: bovenste rand vensters soms weg & Prullenbak wil niet  (gelezen 1138 keer)

Offline Jan E.

• Lid
Hallo

Ik heb twee gekke probleempjes.

De eerste is als volgt: Ik gebruik Ubuntu 8.10 en daarin heb ik Krusader geinstalleerd. Werkt prima. Maar ik zal laatst wel weer hebben zitten klooien en nu ben ik, als ik op F3 (Inzien) en F4 (bewerken) druk, de bovenste rand van dat venster kwijt. Het venster gaat daarbij ook over het paneel heen. Ik kan dus niet met het kruisje in de rechter bovenhoek het scherm sluiten.
Dit fenomeen doet zich alleen in Krusader voor.

Tweede probleem: Er blijft iets in mijn prullenbak zitten. Krijg hem niet geleegd. Ik heb vorige week een paar thema's van Gnome-look gedownload. Een ervan vond ik minder fraai dan verwacht en die heb ik weer verwijderd. De map waar het in stond is naar de prullenbak verhuisd. Die map heet Panther. Ik krijg Panther niet weg. Hij is wederspannig en biedt verzet.

« Laatst bewerkt op: 2009/03/30, 19:34:20 door Jan E. »

Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Met probleem 1 kan ik helaas niet helpen, probleem 2 is als volgt op te lossen:

Open een Terminal-venster en typ: gksudo nautilus
Ga nu naar File System (root) /home/gebruikersnaam/.local/share/Trash/files (je moet hiervoor wel in Nautilus aangeven dat je verborgen bestanden en mappen wil zien, dit doe je met CTRL+H) en leeg alles wat in deze map staat.

Offline Jan E.

• Lid
Vistaus: bedankt!!!

Nu alleen het scherm-ding nog...

Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Re: Probleempje: bovenste rand vensters soms weg
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/30, 18:15:56 »
Van dat schermpje, als je ALT inhoudt en dan je muist verplaatst, gaat het scherm als goed is mee. Maakt niet uit waar in het scherm, zolang het maar in het scherm is. Lukt dit?

Offline Jan E.

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/30, 18:51:23 »
Helaas, geen beweging in te krijgen.....

Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/30, 18:53:51 »
En het gebeurd alleen bij dat venster?

Zoja, dan eens proberen door de verborgen map van krusader (wordt voorafgegaan door punt, wel eerst verborgen mappen weergeven) te hernoemen. Krusader maakt dan zelf weer een nieuwe map aan. Als het probleem dan weg is weet je in ieder geval dat het in de instellingen zit. De map kan je weer simpel terug zetten door het weer naar zijn originele map te hernoemen, en de nieuw aangemaakte map te verwijderen.

Offline Jan E.

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/03/30, 19:33:53 »
Het gebeurde idd alleen bij Krusader.

Gebeurde, want jouw kunstje werkte! Het configuratie-bestandje bleek ff zoeken, maar uiteindelijk is het gelukt!

ook voor jou: Bedankt!

Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/03/30, 19:34:17 »
Graag gedaan ;)