Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mediatomb  (gelezen 2966 keer)

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
mediatomb
« Gepost op: 2008/05/27, 01:13:03 »
Ben ik weer met een vraag.

Ik heb mediatomb geinstaleerd en aangepast voor de ps3 en daarna opnieuw gestart.
Na het opnieuw starten vraagt die om een gebruikersnaam en een wachtwoord.
Ik heb van alles geprobeerd van mijn root tot aan mediatomb, mediatomb maar dit helpt allemaal niet.
Heeft iemand van jullie dit ook al een keer gehad? en heb je het kunnen oplossen? of weet iemand een oplossing?
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
mediatomb
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/27, 22:35:37 »
Het bovenstaande probleem is opgelost.
Alleen als ik nu de ps3 gebruik krijg ik bij een avi file op de ps3 te zien incompatible data.
Iemand hier een oplossing voor?.
=SOG= 4 life

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

mediatomb
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/25, 13:05:14 »
hier is een oplossing ervoor

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=648582

Kun je even misschien de broncode van volgende bestanden posten. Ik heb ze namelijk bewerkt/verwijdert waardoor ik niet meer op de webpage kan komen...herinstalleren van mediatomb waardoor ik dan de bestanden terug zou krijgen helpt ook niet..

/etc/mediatomb/config.xml
/var/lib/mediatomb/mediatomb.html

edit: wel inloggegevens weglaten als je die in de config hebt verwerkt

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
mediatomb
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/25, 21:40:47 »
Ik heb maediatomb alweer gedeinstalleerd en gebruik nu ushare dat loopt opzich goed.
Alleen nog even mijn netwerk configureren omdat ik af en toe nog een netwerk fout krijg.
=SOG= 4 life

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

mediatomb
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/26, 02:34:11 »
Ik zal even ushare bekijken.. heeft ie trouwens ook een front end GUI programma of ??

Offline Riel

• Lid
    • Rielity
Re: mediatomb
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/25, 15:02:09 »
Ik gebruik dit topic nog maar eens, afstoffen.

Ik heb een philips tv met upnp-support. Ik gebruik momenteel Mediatomb om films te streamen naar mijn TV.

Momenteel lukt dat in zekere mate, maar ik kom gewoon niet wijs uit het hele transcoding gebeuren, de commands, de mimetypes. Ik vind het zo verschrikkelijk lastig om te begrijpen waar het allemaal om gaat, zie door de bomen het bos niet meer. Ik steek er uren en uren in maar weet niet echt waar ik mee bezig ben.

Ik ben erachter dat gewone VOB bestanden zonder te streamen gewoon afgespeeld worden. Hij lijkt video/mpeg dan ook goed te slikken. Maar hoe kan ik de instellingen zo doen, dat alle bestandstypen netjes naar die formaat getranscode worden?

Bestaat er ergens een GUI die dat voor me isntelt?

Krijg in terminal van mediatomb allerlei foutmeldingen, bijv

`file/ps:///tmp//mt_transcode_3ZOBQU'
[00000301] stream_out_transcode private error: cannot create chain
[00000300] main stream output error: stream chain failed for `transcode{venc=ffmpeg,vcodec=mp2v,vb=4096,fps=25,aenc=ffmpeg,acodec=mpga,ab=192,samplerate=44100,channels=2}:standard{access=file,mux=ps,dst=/tmp//mt_transcode_3ZOBQU}'
[00000298] main input error: cannot start stream output instance, aborting
[00000306] access_output_file private e

maar ook 'cannot open ffmpeg' terwijl die gewoon goed werkt. Dus ergens in de config niet goed enfin, ben het helemaal kwijt.

Weet iemand hoe je 'from scratch' de boel juist kan installeren? Het moet toch makkelijk zijn gewoon te zeggen: transcode alles naar MPEG2 en zet de mimetypes goed zodat TV het snapt?

Misschien zit er hier wat ervaring, of moet ik maar gewoon wachten op wat meer ontwikkeling van dit systeem.

WMV werkt nog niet en MKV al helemaal niet.

"you don't need to remember anything if you only tell the truth"

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: mediatomb
« Reactie #6 Gepost op: 2009/02/25, 20:18:11 »
Ik ben al heel lang van mediatomb afgestapt omdat ik het ook niet goed werkend kreeg.
Ik gebruik tegen woordig freenas en daar hoef je niks meer bij in te stellen.
=SOG= 4 life

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt