die memory test vanaf de Ubuntu cd, is dat gewoon memtest? Ik heb hier namelijk een cd liggen met dat programma op hoor.
Maar zo'n test duurt urenlang, dat heb ik nog niet gedaan dus. En naar mijn weten komen tikjes niet van het geheugen 
Ik heb zo'n vermoeden dat er meerdere hardware stuk is..
Die tikjes/beepjes/whatever komen ook niet van het geheugen zelf hè... Het is je BIOS die een foutcode geeft in de vorm van tikjes/beepjes zodat je weet dat er wat fout gaat.
Als je PC niet meer normaal opstart moet je echt niet verder gaan zoeken.
En een BIOS reset doe je dus niet zoals hierboven ergens beschreven staat door de stroom er een paar keer uit te sleuren... Een BIOS-reset kan je bij 99% van de moederborden enkel doen door ofwel een jumper om te zetten of door de batterij van het moederbord te halen. In beide gevallen moet de kast dus wel open.
Eén (hele) waardevolle hint: stop met zoeken en twijfelen aan het advies dat je krijgt, neem je PC vast en ga naar Alternate. Je systeem is in garantie, dus als er wat scheelt lossen zij het kosteloos voor je op.
En NEE, Ubuntu kan niet aan de oorzaak liggen van je probleem. Windows kan zoiets trouwens ook niet veroorzaken hoor...