Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan bestand niet in de prullenbak gooien  (gelezen 4070 keer)

Offline RikRik

• Lid
Kan bestand niet in de prullenbak gooien
« Gepost op: 2008/06/08, 18:26:34 »
Vraag over de prullenbak:
als ik een bestand van een andere partitie,

« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/09, 13:07:16 »
Is het bestand groter dan er schijfruimte over is misschien? Of staan de rechten van de prullenbak folder verkeerd? (.Trash, of /home//.local/share/Trash) ? Het zijn maar wat ideeën. Bij externe harde schijven wordt trouwens de .Trash folder op de externe schijf gebruikt, niet die in de home folder.

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/09, 19:21:15 »
Hoi AptlyNamed, ik vraag mij af hoe ik een prullenbak voor een externe schijf maak. Even eigenhandig  een map toevoegen genaamd: .Trash werkt blijkbaar niet  Hoe hebben jullie dit dan voor elkaar gekregen?

« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/09, 22:25:28 »
Citaat van: RikRik
Hoi AptlyNamed, ik vraag mij af hoe ik een prullenbak voor een externe schijf maak. Even eigenhandig  een map toevoegen genaamd: .Trash werkt blijkbaar niet  Hoe hebben jullie dit dan voor elkaar gekregen?
Dat doen filemanagers, zoals  Nautilus Thunar automatisch als het goed is. Begrijp ik goed dat je probleem bij die externe harde schijf speelt? Zie je de map als je verborgen bestanden toont? Kun je alleen dat ene bestand niet in de prullenbak doen of geen enkel bestand op die schijf?

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/09, 23:13:35 »
Citaat van: AptlyNamed
Dat doen filemanagers, zoals  Nautilus Thunar automatisch als het goed is. Begrijp ik goed dat je probleem bij die externe harde schijf speelt? Zie je de map als je verborgen bestanden toont? Kun je alleen dat ene bestand niet in de prullenbak doen of geen enkel bestand op die schijf?
M'n externe harde schijf en een partitie 'lokaal station' hebben blijkbaar geen prullenbak. Het programma " Eye of Gnome afbeeldingsweergave " geeft als voorbeeld bij het verwijderen van een foto de volgende tekst: ' Kan de prullenbak niet bereiken.'   Misschien kan je me met deze info  verder helpen.

« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/09, 23:43:11 »
M'n externe harde schijf en een partitie 'lokaal station' hebben blijkbaar geen prullenbak. Het programma " Eye of Gnome afbeeldingsweergave " geeft als voorbeeld bij het verwijderen van een foto de volgende tekst: ' Kan de prullenbak niet bereiken.'   Misschien kan je me met deze info  verder helpen.
Je moet je probleem denk ik iets preciezer omschrijven. Kun je het met Nautilus verwijderen?  Als het probleem alleen met Eye of Gnome speelt dan lijkt het deze bug te zijn.

Als je een terminal venster opent en je gaat naar die externe schijf (/media/nog iets/ ) en doet dan 'ls -al' wat zie je dan? Staat er ook .Trash, of .Trash1000 of zo? In dat geval is er wel een prullenbak.

« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/10, 02:41:35 »
Je moet je probleem denk ik iets preciezer omschrijven. Kun je het met Nautilus verwijderen?  Als het probleem alleen met Eye of Gnome speelt dan lijkt het deze bug te zijn.

Als je een terminal venster opent en je gaat naar die externe schijf (/media/nog iets/ ) en doet dan 'ls -al' wat zie je dan? Staat er ook .Trash, of .Trash1000 of zo? In dat geval is er wel een prullenbak.
Ik heb hier ook geen prullenbak, wanneer ik de verborgen bestanden zichtbaar maak zie ik geen van beide staan. Kan ik die zomaar aanmaken?
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/10, 09:15:03 »
Zelfs op m'n usbtje is er een prullenbak:

~$ ls -al /media/USB/
total 5316
drwx------ 4 vanadium root   16384 2008-05-06 10:48 .Trash-1000
Dat zou normaal automatisch moeten gebeuren. Kijk ook nog eens goed naar de tweede post hier van AptlyNamed en controleer of dat niet de reden is.

shanti

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2008/06/10, 11:30:47 »
Beste mensen,

Ik heb een dergelijk probleem. Voordat ik naar 8.04 upgrade had ik inderdaad een .trash op mijn windowspartitie staan. Maar als ik nu een bestand daarvan probeer te wissen krijg ik de melding: Kan bestand niet in de prullenbak gooien. Wilt u het direct verwijderen? De map .trash is er wel.

Groetjes Shanti

« Reactie #9 Gepost op: 2008/06/10, 11:58:39 »
Ik heb ook problemen met prullenbak. Zie mijn topic: 28174.
Weet niet of dat hetzelfde is als hierboven beschreven.
Kan wel in de prullenbak komen op de locatie: trash:///, maar krijg deze vuilnisbak niet meer terug op mijn onderste paneel (waar hij eerst altijd stond).
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2008/06/10, 20:03:32 »
Hoi AptlyNamed, je hebt gelijk en ik ben er nu ook achter hoe het werkt en dat er inderdaad sprake is van een bug in Eye of Gnome 2.22.2 .....
Met de zojuist geïnstalleerde Thunar 0.9.0 worden de  bestanden zonder problemen in de prullenbak geplaatst!!  maar met  Nautilus 2.22.3  gaat dit helaas niet en krijg ik de melding: “Kan bestand niet in de prullenbak gooien..�   En hier  https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/eog/+bug/42571 wordt inderdaad m'n probleem beschreven en als ik het goed heb begrepen is er niet direct een handige oplossing...