Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe maplocatie toevoegen in hoofdmenu in panel...  (gelezen 786 keer)

GerardZ

• Gast
Hoe maplocatie toevoegen in hoofdmenu in panel...
« Gepost op: 2008/05/08, 18:00:53 »
In het hoofdmenu in panel kun je van alles toevoegen maar geen mappen in Locaties. En dat lijkt me nou zo handig. Bureaublad XP bijv. Ik zie 'Locaties'ook niet aan de linkerkant, wel onder de knop 'nieuw item', maar krijg 't niet voor elkaar. Iemand een idee?

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/08, 21:15:46 »
Voor wat het "Locaties" menu betreft, kan je als gebruiker enkel onder de "Bladwijzers" zelf items toevoegen. Je kan echter op de werkbalk zelf mappen toevoegen, gewoon door ze ernaartoe te slepen. Wordt het teveel, dan kan je een "Drawertje" (Lade in het NL) gebruiken om ze daar in te steken.

GerardZ

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/08, 21:35:29 »
Bedankt voor de adviezen. Dat laatje is een leuke oplossing.

GerardZ

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/08, 21:53:53 »
Tsja, te vroeg gejuicht. Na een herstart is laatje de links kwijt.
Ook shortcuts op de desktop kunnen de mappen niet meer tonen.

GerardZ

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/09, 10:21:08 »
O, ik zie het al, eerst moeten de partities weer gemount worden, kan dat ook automatisch, bij de opstart?
Heerlijk, zo'n besturingssysteem waarbij je eindeloos kunt blijven knutselen :-)

Offline shappie

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/09, 10:26:38 »
Citaat van: GerardZ
O, ik zie het al, eerst moeten de partities weer gemount worden, kan dat ook automatisch, bij de opstart?
Heerlijk, zo'n besturingssysteem waarbij je eindeloos kunt blijven knutselen :-)
Dit kan ja (gelukkig wel :P). Ik zelf vond dit een van de mindere veranderen in Hardy Heron. Maar je moet maar even dit topic doornemen:
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/26105

Het komt er dus op neer dat je de diskmounter moet draaien zoals GandyMan beschrijft in het topic. Dan in de terminal: sudo gedit /etc/fstab
Dan krijg je de tekst editor. Dan staan er regeltjes die zijn toegevoegd door de diskmounter (staat er boven, regels beginnen met #). Deze regels die onder de diskmounter regels staan (verschilt per pc, hangt van aantal schijven af) moet je even aanpassen. Dit doe je door "ro" te veranderen in "rw" (read only, read write) nu werkt alles goed ;).
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

GerardZ

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/09, 12:11:31 »
Hoera! Het werkt. Daar was ik zelf nooit achtergekomen. Bedankt!

Offline shappie

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/09, 14:01:45 »
Citaat van: GerardZ
Hoera! Het werkt. Daar was ik zelf nooit achtergekomen. Bedankt!
Ik ook niet alleen ;) maar mooi dat het nu werkt!
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -