Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VirtualBox-Error  (gelezen 2132 keer)

ThinkAboutIt

• Gast
VirtualBox-Error
« Gepost op: 2008/02/14, 20:34:59 »
Ik heb VirtualBox geinstalleerd volgens de richtlijnen op deze site:

http://n00buntu.blogspot.com/2007/11/howto-ubuntu-compiz-virtualbox-part-1.html

Als ik echter mijn printer aanzet krijg ik deze melding:

Failed to attach USB device Canon iP4300 [0108] to the virtual machine Windows XP

Not permitted to open the USB device, check usbfs options.
Result Code:
0x80004005
Component:
Console
Interface:
IConsole {1dea5c4b-0753-4193-b909-22330f64ec45}

Enig idee wat ik kan doen om mijn printer aan de gang te krijgen?

VirtualBox-Error
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/14, 21:48:55 »
Hallo, om usb-apparaten te kunnen gebruiken binnen een virtuele machine, moet je eerst de usb-functionaliteit activeren. Dat gaat vanuit het hoofdvenster van VirtualBox, in de eigenschappen van de betreffende VM moet je bij het hoofdstukje usb aanvinken dat dat geactiveerd moet worden.

Het kan zijn - maar ben dat vergeten - dat je de usb-functionaliteit eerst moet activeren via VBoxLinuxAdditions, een virtuele cd die je bij innotek kunt ophalen.

Mocht dit niet lukken, vraag gerust.

Groet, Paul.

Paat

• Gast
VirtualBox-Error
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/14, 22:03:37 »
die melding kreeg ik ook inderdaad..ik had ergens gelezen dat dat nog een soort van bug was ofzo :S wat je wel kan doen (heb ik ook ) is je media map (van ubuntu) sharen met je virtualbox. Zo kan je via VirtualBos wel je ubs apparaten zien. LET WEL OP: hij vind hem niet zoals je hoop, je krijg dus geen pop up venster met wat je wilt doen met de ingeplugde usb o.i.d. je moet naar de shared media schrijf gaan, dan je usb zoeken, en dan kan je zien wat er op staat.

ThinkAboutIt

• Gast
VirtualBox-Error
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/15, 11:12:09 »
Ik heb vanmorgen dit gedaan (zie http://forum.ubuntu-nl.org/topic/20153/1):

Citaat
Setting up USB on Ubuntu 7.04 ΒΆ

Contributed by Ibrahim Ben Faruhn, 2007/06/14

After I had a taken a look into the insides of Ubuntu 7.04, I managed to get VirtualBox's USB-Support working there in such a way that the user only needs to be a member of a group called usbusers. This howto describes how I did it.

Basically, you just have to tell Ubuntu that a group called usbusers should have read and write access to all usb devices.

1. Create a group called usbusers

2. Add yourself to this group

3. Edit the file /etc/udev/rules.d/40-permissions.rules (for this, you must have administrative privileges)

3.1 Search for the following lines

# USB devices (usbfs replacement)
    SUBSYSTEM=="usb_device",                    MODE="0664"

3.2 Change them to the following

# USB devices (usbfs replacement)
    SUBSYSTEM=="usb_device", GROUP="usbusers", MODE="0664"

4. Restart your PC

5. You should now have write access to all usb devices.
Zo ik hoop dat je nu gebruik kan maken van je usb.
Let wel op! Je moet eerst ontkoppelen in je host voordat je de usb doorverbindt naar de guest.

Ziezo dat was het groetjes halepole.
Vervolgens in de settings bij USB: "Enable USB EHCI controller" aangevinkt
en in de bovenbalk van het venster bij devices, USB devices "Canon iP4300" aangevinkt.

Op dat moment gaf windows de melding dat hij de printer gevonden had en kon installeren met de cd.

Het was weer even zoeken en puzzelen maar hij werkt nu, bedankt voor de reacties.