Nu ik vraag me eigelijk af of ik die tv kaart überhaupt onder ubuntu kan gebruiken, de dingen die ik gevonden had waren eigenlijk voor oudere tv-kaarten. Die verdomde tv-kaart is eigenlijk de enige reden waarom ik windows nog gebruik(had nochtans gevraag in de winkel of het compatibel was met linux, maar blijkbaar hebben ze mij blazen wijsgemaakt) .
Ik zou het natuurlijk ook via virtualbox kunnen doen (daar kan ik nog mee leven, aangezien windows dan psychologisch gezien onder linux staat), maar weet eigenlijk niet hoe ik in virtualbox fullscreen moet gaan (wat voor tv toch wel een must is), bij deze optie vergroot mijn scherm wel, maar niet mijn beeld en alles gaat toch maar heel traag (is daarvoor eigenlijk nog een andere oplossing voor dan extra RAM-latjes?).
Ik heb hier op het forum een tuterol gevonden voor Mythtv, maar die is blijkbaar nog niet afgewerkt. Bij Mythtv geraak ik nog niet deftig voorbij de installatie. Dus ik zit vast.
Alsjeblief verlos mij van windows...want die geeft bij mij altijd de neiging tot huiselijk pc-geweld en dusdanig onnodige kosten met zich meebrengt.
groetjes,