Om de overgang tussen Windows en Gutsy makkelijker te maken heb ik een partitie (250Gb) neergezet voor informatie die op beide systemen gedeeld moet worden. Zoals documenten, mp3tjes en heel belangrijk de profielen voor Firefox en Thunderbird. Deze partitie staat op een verse harddisk waar Gutsy ook op geinstalleerd staat. Daarnaast heb ik een hdd met XP en een hdd met Vista. Triple booten was nog nooit zo leuk

Aangezien Gutsy prima overweg lijkt te kunnen met NTFS heb ik de partitie ook zo geformatteerd, maar het gevoel bekruipt me dat het toch niet helemaal lekker gaat...Gisteren knalde de hele boel er namelijk uit bij het opvragen van een bestand op de gedeelde partititie (opstarten firefox met profiel op die partitiie) en daarna waren zowel XP, Vista als Linux gigantisch van slag.
Vanmorgen kon ik de boel echter weer benaderen dus ik heb alle gedeelde info snel gekopieerd naar een van de windows partities. Better safe than sorry.
Kortom: ligt het aan het sharen van een NTFS partitie? Is het handiger om deze partititie in fat32 op te zetten of zijn er nog andere alternatieven die in zowel windows als linux vlekkeloos werken?
Gutsy bevalt me verder uitstekend maar dit soort geintjes zorgen wel voor een wat onbehaaglijk gevoel