Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wubi-7.04herd4-vi  (gelezen 8099 keer)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
wubi-7.04herd4-vi
« Reactie #25 Gepost op: 2007/03/20, 13:29:41 »
Dat is mijn handtekening, Jacob, en die staat dus automatisch onder al mijn bijdragen in dit forum. Of denk je soms ook, dat Corvus jouw zonden wil wegwassen?  :-)

Je reageert overgevoelig, en in dit geval volledig onterecht..... :-)

Groet, Pjotr.

Offline mcgyver

• Lid
wubi-7.04herd4-vi
« Reactie #26 Gepost op: 2007/03/20, 14:52:32 »
Een natuurkunde docent vertelde me meer dan 20 jaar geleden de volgende "parabel":

Er was eens iemand die wilde bewijzen dat het gehoor van een kikker in zijn poten lag. Niemand was het uiteraard daarmee eens. Om zijn gelijk te bewijzen leerde hij een kikker springen op handgeklap. Toen dat feilloos ging, riep hij zijn ongelovig publiek bijeen en liet zien dat de kikker op elke klap onmiddelijk een sprong maakte. Vervolgens sneed hij het beest de poten af en klapte weer. Toen het beest niet sprong zei hij:"Zoals u zelf heeft kunnen aanschouwen dames en heren, ligt het gehoor van een kikker in zijn poten".

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
wubi-7.04herd4-vi
« Reactie #27 Gepost op: 2007/03/20, 15:04:12 »
Citaat van: kwihi
Mijn logisch conclusie; vragen (beginneling) anders dan over stabiele versies zijn niet welkom.
Onzin, alle vragen zijn welkom.........
Zeker over Feisty (7.04), alleen het is bekend dat deze nog niet af is, er zitten zeker nog bugs in ...........

Succes,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

kwihi

• Gast
wubi-7.04herd4-vi
« Reactie #28 Gepost op: 2007/05/18, 20:27:10 »
Hello Heren,
Heb een tijdje niks laten horen, hier volgt een update;

Ik heb inmiddels Ubuntu en WXP op de hoofdschijf op mijn Pc zitten en de slaafschijf is verwijderd. Eerst WXP geinstalleerd daarna Ubuntu met de 'alternate' iso-image cd. Nog éénderde partitie vrij voor Solaris.
Een HP 1510 all-in-one printer doet het prima.
Bij Fonts.com heb ik de Tahoma lettertype versie 'regular' opgehaald.
De 'Evolution' heeft eigen mailbox en doet `t ook naar behoren.
De audio/video doet `t na installatie codec32 maar de video weergave blijft van slechte kwaliteit, hopelijk komt spoedig beter ondersteuning uit de juiste hoek. Ubuntu moet ook iets doen aan de nu zwarte opstartscherm. De Fedora core 6 heeft een wel heel mooie opstartscherm.

Nu nog leren backuppen naar cd of dvd.
Opmerkelijk:Lage Pc stroom verbruik met gebruik Ubuntu OS
Bedankt en tot ziens.
Jacob

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
wubi-7.04herd4-vi
« Reactie #29 Gepost op: 2007/05/18, 21:41:30 »
Mooi Jacob,
Ubuntu zal je zeker bevallen, de versie 7.04 (Feisty) is inmiddels al bij velen in gebruik, het is een hele vooruitgang (voor de meesten).
Heb jij nu ook Feisty geïnstalleerd, of gebruik je een oudere versie (ik ben nieuwsgierig ;))

Groeten uit Zeeland,
Ron

kwihi

• Gast
wubi-7.04herd4-vi
« Reactie #30 Gepost op: 2007/05/20, 11:07:57 »
Hoi Ron,
Ik heb de Ubuntu feisty fawn OS versie 7.04 geinstalleerd en moet ik erbij vertellen dat ik er meer mee durf dan met de WXP.
M vr gr,
Jacob

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
wubi-7.04herd4-vi
« Reactie #31 Gepost op: 2007/05/20, 11:30:26 »
Citaat van: kwihi
Mijn logisch conclusie; vragen (beginneling) anders dan over stabiele versies zijn niet welkom.
Vragen en opmerkingen over een release in ontwikkeling (nu dus Gutsy, in jouw geval, toen deze draad werd gestart: Feisty), kun je kwijt op op ontwikkelgedeelte van het Engels-talige ubuntuforums.org

Daar komen dit soort onderwerpen geregeld aan de orde, vaak zijn ze in de volgende test-versie of zelfs de volgende daily build alweer opgelost. Vaak zijn er ook bug-reports in launchpad, kun je meteen zien of iemand anders jouw probleem ook heeft gezien en gemeld. Het staat je altijd vrij om een nieuwe bug aan te melden. Mijn ervaring is dat velen dat niet doen, blijkbaar is er een bepaalde drempel die te hoog is.

Forum voor Gutsy:
http://ubuntuforums.org/forumdisplay.php?f=238

Bugs kun je zoeken, melden of aanvullen met launchpad:
https://launchpad.net/ubuntu/+bugs

Andere opmerking: omdat Feisty nu officieel uit is, dat was niet zo bij de eerste post, zou je vragen over Feisty dus best wel weer hier stellen. Misschien is het het beste om nog eens de officiele Feisty vers te installeren, dan kunnen allerlei upgrade-perikelen ook uitgesloten worden.

kwihi

• Gast
wubi-7.04herd4-vi
« Reactie #32 Gepost op: 2007/05/20, 19:59:31 »
Hoi Markba,
Ik heb de officiële standaard Ubuntu 7.04 en toegevoegd zijn de adobereader en codex32. Een update naar de Gutsy zou de Feisty fawn instabiel kunnen maken maar de Gusty uitproberen kan natuurlijk altijd op een slaafschijf. Nagenoeg alle tekortkomingen/obstakels die ik bij het begin met de Ubuntu ben tegengekomen zijn reeds opgelost dus de WXP is standaard af. Ik zal in de toekomst zeker vragen hebben over Ubuntu.
m vr gr,
Jacob

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
wubi-7.04herd4-vi
« Reactie #33 Gepost op: 2007/05/20, 21:32:51 »
Dat bedoelde ik dus met "het zal je zeker bevallen".
t.o.v. de voorganger is Feisty net zo'n grote sprong voorruit als Dapper was (één jaar geleden !!!!!!).....
Dapper kon ik vergelijken met W98se (sorry) en Feisty met XP/Vista ......
Er staat ons nog een hoop moois te wachten de komende jaren :lol:

kwihi

• Gast
wubi-7.04herd4-vi
« Reactie #34 Gepost op: 2007/12/30, 10:57:50 »
Hoi,
Ik ben al een tijdje niet ingelogd op het forum geweest en dat heeft te maken met de prestaties van de Ubuntu Gutsy Gibbon versie 7.10. Met uitzondering van de OO.o doet de Gutsy het uitstekend.  Bynow ken ik de mogelijkheden van de OS maar ook wat wel of niet mag. De weergave is enorm verbeterd en op mijn Pc ziet het mooier dan wxp. Ubuntu als trefwoord gebruiken in een zoekmachine levert veel nuttige informatie op.

Programma`s die ik vaak gebruikt en die het uitstekend doen: Firefox, Thunderbird, Azureus, Pybackpack en Rhythmbox.

Ergernis: OO.o en het moeten inloggen voor firewall programma Firestarter.

De Ubuntu Hardy Heron (buggy) doet `t als alfa al prima op mijn Pc. Ondersteuning voor hardware gaat hard.

Een tevreden Ubuntu gebruiker.
M v g,
Jacob