Hoi,
€450,- ?##*&?
Wat dacht je van €49,95 voor de Gfore 6200 met 256Mb aan ram, ik ga er vanuit dat je nu een AGP slot gebruikt?
Deze kaart heb ikzelf vorige week aangeschaft, werkt out of the box onder Ubuntu 7.04
Passief gekoeld (geen ventilator), dus geen herrie etc...
En ja NVIDEA driver 
Is die Gfore 6200 compatibel met hetgene ik nu heb? Ik bedoel qua afmetingen, stroomverbruik, interface.... (in de zin dat het plug&play moet zijn) en zijn er nog betere mogelijkheden? (der komt voor mijn thesis nogal wat intensieve beeldverwerking aan te pas)
Ik heb zelf een Dell Dimension 4600, dat is dus een kleinere kast als die jij hebt. Kaart neemt de normale ruimte in, oftewel 1 slot. Voeding is ook geen probleem! De Geforce 6200 is zeker geen High-end kaart (voor windows begrippen, is trouwens een perfecte kaart voor Vista) maar heeft naar mijn inziens ruim overcapaciteit onder linux. Kijk even in je kast of je huidige videokaart in een AGP slot zit (bruin van kleur). Denk niet dat jou PC al van een PCI-e slot is voorzien (de huidige standaard). Overigens is me opgevallen dat er niet veel keus meer is, onder videokaarten die met een AGP interface zijn voorzien.
Je zou ook kunnen gaan voor de E-VGA GeForce 7800GS 256 DDR3 Copper AGP, van ongeveer €170,-
Voor zover ik heb kunnen zien, wordt deze ook goed ondersteund onder Ubuntu. Echter heb ik hier geen persoonlijke ervaring mee. Dit is zoń beetje de zwaarste kaart, welke nog met AGP slot wordt geleverd, althans met NVidea chipset.
Dus nog ruim onder het budget van je €450,-