Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bluefish  (gelezen 1464 keer)

Offline jvuz

• Lid
Bluefish
« Gepost op: 2007/06/25, 13:03:01 »
Is bluefish beschikbaar in Ubuntu of moet ik dit nog installeren?

Jvuz

Bluefish
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/25, 13:50:02 »
Er is een pakket genaamd "bluefish" te vinden in synaptic, ja. (System-Administration-Synaptic Package Manager). Geen idee of het ook het pakket is wat je zoekt. Als je bijv. hoopt op een geautomatiseerd hengelsport pakket met ABVH (Automatische-Blauwe-Vissen-Herkenning), dan kom je bedrogen uit :)

Offline jvuz

• Lid
Bluefish
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/25, 13:52:30 »
Als ik zoek in de pakketmanager, zegt ie dat ie Bluefish niet vindt. Kan het zijn dat ik daarvoor ook de cd van Ubuntu ingestoken hebben?

Bluefish
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/25, 13:57:23 »
Zolang je internetaansluiting werkt, zal het moeten lukken. Welke ubuntu versie gebruik je? Kijk ook even in synaptic naar de aanwezige softwarebronnen (repositories) via Settings -- Repositories. Zorg ervoor dat alles aangevinkt staat.

Offline jvuz

• Lid
Bluefish
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/25, 14:05:35 »
Bedankt, ik heb de cd ingestoken (ik weet niet of dit geholpen heeft) en nu heb ik Bluefish kunnen installeren.

Bedankt nogmaals,
Jvuz

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
Bluefish
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/26, 00:33:31 »
kijk even of je in systeem --> beheer --> software bronnen. Alle vakjes met Universe of Multiverse hebt aangevinkt. Normaal moet het automatisch gevonden worden in synaptic of installeren/verwijderen.

breukkie

• Gast
Bluefish
« Reactie #6 Gepost op: 2007/06/26, 09:05:56 »
bluefish staat gewoon in synaptic

Offline Soul-Sing

• Lid
Bluefish
« Reactie #7 Gepost op: 2007/06/26, 09:17:52 »
Citaat van: jvuz
Bedankt, ik heb de cd ingestoken (ik weet niet of dit geholpen heeft) en nu heb ik Bluefish kunnen installeren.

Bedankt nogmaals,
Jvuz
staat in de synaptic bij pakketbronnen: add cdrom?

Offline Math.

• Lid
Bluefish
« Reactie #8 Gepost op: 2007/06/26, 11:59:19 »
Jvuz welke Ubuntu versie gebruik je?
Als je gewoon internet hebt, lijkt mij het handigst dat je de software gewoon vanaf internet-bronnen installeerd. Is altijd up to date. :) Je kunt op een vrij simpele manier de pakketten automatisch vanaf het internet laten afhalen inplaats van de cd-rom door:
 - een terminal te openen
 - intypen: gksudo gedit /etc/apt/sources.list
 - en dan voor de regel die begint met deb en verwijst naar de cd-rom een # te plaatsen. (weet niet meer zo goed hoe die regel er ook alweer uitzag, sinds dat ik edgy gebruik heb ik deze regel niet meer hoeven comment'n. :))

edit:
Heb even een voorbeeld gevonden:
Een regel als dezedeb cdrom:[Ubuntu 5.10 _Breezy Badger_ - Release i386 (20051012)]/ breezy main restrictedDan zo comment'n:
#deb cdrom:[Ubuntu 5.10 _Breezy Badger_ - Release i386 (20051012)]/ breezy main restricted

Offline jvuz

• Lid
Bluefish
« Reactie #9 Gepost op: 2007/06/26, 12:25:11 »
Bedankt allemaal, maar ik heb het kunnen installeren, via de pakket manager.