Na een gevecht met de PC van mijn vrouw krijg ik de volgende foutmelding tijdens opstart.
Op dit moment staat er MXlinux op maar zelfs bij opstart van Debian vanaf de usb krijg ik dezelfde meldingen.
Zie bijlage.
Uiteraard al wat gezocht op het net, maar ik krijg steeds treffers dat mensen het hebben in VMware. Ken ik niet maar lijkt een virtual machine te zijn en dat ze in vmware de grafische versnelling uitzetten.
Zoals gezegd na het gevecht begin ik wat gaar te worden, maar ik krijg de indruk dat ze de foutmelding dus niet meer zien, maar het probleem niet oplossen.
Iemand di mij in simpele taal kan uitleggen wat er aan de hand is?
Terzijde: het gevecht begon in december toen de pc niet meer opstartte na een update van Mint.
Ik had toen een ssd liggen met Debian erop en daar heeft de pc redelijk op gedraaid. Startte bijna altijd op.
Vorige week NVMe SSD erin en het plan Mint er weer op te zetten, maar toen had ik weer opstartproblemen.
Heeft even geduurd voor het duppie viel dat ie wel opstart, maar niet herstart. Dan moet de stroom er een paar minuten helemaal af en dan gaat ie weer.
Gok genomen dat het de voeding was dus een nieuwe erin gezet. Is immers de goedkoopste gok.
MX linux was het plan om nu erop te ztten (we waren Mint een beetje zat, eigenlijk ten onrechte dus)
En nu krijgen we dus deze foutmelding.
BIOS is up-to-date.