Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (X)ubuntu op Lenovo Yoga G6 2-in-1-laptop/tablet, 11,6 inch  (gelezen 208 keer)

Offline ajjp

• Lid
(X)ubuntu op Lenovo Yoga G6 2-in-1-laptop/tablet, 11,6 inch
« Gepost op: 2026/05/21, 13:22:00 »
Heeft iemand ervaring -positief of negatief- met de installatie van (x)ubuntu op het genoemde device. Het gaat om een zogenaamde convertible, die als laptop, met 180 graden draaibaar scherm, maar ook als tablet, als het scherm wordt los geklikt, werkt.
Het gaat om het type met Intel Core i5-8200Y, 256 GB SSD en 8 GB RAM, normaal draaiend onder Windows 11.
Omdat het om een gewone Intel i5 gaat, dacht ik dat het wel zou moeten kunnen, zeker omdat ik alleen geïnteresseerd ben in de functionaliteit als laptop. Touchscreen en flip-over-functie hoeven voor mij niet te werken.
Een refurbished versie is momenteel te koop voor € 180 en mijn 14-jaar-oude 11,6 inch Acer begint aan toetsenbord-uitval te lijden. Andere 11,6 inch laptops lijken wel niet meer te bestaan.

Offline rico70

• Lid
Re: (X)ubuntu op Lenovo Yoga G6 2-in-1-laptop/tablet, 11,6 inch
« Reactie #1 Gepost op: 2026/05/22, 10:07:16 »
Ik heb een paar jaar geleden bij Asbas een refurbished 11,6" laptop gekocht, zonder windows.
https://www.asbascomputers.nl/
Op het moment zie ik ze niet staan, wel dat ze nu met Linux Mint 22.3 leverbaar zijn. Ik zou hun site even in de gaten houden