Ik weet niet zeker of dit een software- of hardwareprobleem is maar wellicht weet iemand hier raad.
Het volgende: Ik heb een pc met Intell core i7 cpu, 8g werkgeheugen en Intell HD graphics 4600 onboard. Daar wilde ik graag een Radeon HD6770 op aansluiten. Ik heb het ding vooral als "opslagcontainer" / tweede machine naast mijn hoofdwerkpaard. Ik wilde er wel even iets meer grafische kracht in dan er standaard in zit.
Dat zou in theorie geen probleem moeten zijn daar ook in Debian de Radeon kaarten gewoon ingebouwd compatibel zijn (verbeter, vul aan of nuanceer zo nodig).
ik krijg wel het grub-scherm, daarna krijg ik zwart scherm met een heleboel meldingen en in de gauwigheid zag ik iets met "Radeon error" staan maar het was alweer voorbij voordat ik iets kon lezen.
Uiteindelijk heb ik de kaart er weer uit gehaald en heb ik geen idee hoe ik het ding werkend krijg. Het lijkt me niet dat de kaart kapot is oid anders had ik in het geheel geen beeld gekregen, lijkt mij. Wat is er dan wel aan de hand?
Eerste eigen overdenking: kan x11 vs Wayland er iets mee te maken hebben?