Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Donkere modus, Mozilla Thunderbird  (gelezen 1943 keer)

Donkere modus, Mozilla Thunderbird
« Gepost op: 2025/03/02, 16:21:19 »
Het betreft Thunderbird van Mozilla en gaat over de instelling "Donkere of Nacht modus",

Ik ben inmiddels slecht ziend en gebruik daarom o.a. de instelling "Donkere of Nacht modus" en Darkreader. Bij het printen van een document in deze modus is het bij mij althans niet de bedoeling dat de print ook in de ze modus wordt afgedrukt. Zonde van je cartidges!
Bij de PDR bestanden kun je voor het printen deze modus uitzetten. Mij o.a. Thunderbird heb ik nog geen mogelijkheid gevonden om de instelling te wijzigen.

Kan iemand mij een tip geven.

Overigens heb ik gemerkt dat programmeurs geen enkel rekening houden met deze modus ,want veelal worden de sites of documenten die zij opgesteld hebben, volledfig onleesbaar.
Ubuntu 24.04 ITS
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Offline Bloom

• Lid
Re: Donkere modus, Mozilla Thunderbird
« Reactie #1 Gepost op: 2025/03/02, 21:48:54 »
Thunderbird heeft (nog) geen donkere of nachtmodus. Je kunt wel een donker thema installeren. Ik gebruik zelf gruvbox-dark als thema en dat presenteert Thunderbird volledig met donkere achtergrond.

« Reactie #2 Gepost op: 2025/03/02, 23:30:47 »
Thunderbird heeft (nog) geen donkere of nachtmodus. Je kunt wel een donker thema installeren. Ik gebruik zelf gruvbox-dark als thema en dat presenteert Thunderbird volledig met donkere achtergrond.
Klopt dat is hetzelfde als wat Dar Reader doet, zoals ik al aan heb gegeven. Dit is dus geen oplossing.
Wat ook han is met Opmaakprofielen Bewerken in Thunderbird de achtergrond kleur en/of de kleur van de tekst bewerken. Is geen oplossing.
Ubuntu 24.04 ITS
Schijf cap. 11.6Gb

Offline Bloom

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2025/03/02, 23:51:52 »
Het gruvbox-dark thema verandert alleen het uiterlijk van Thunderbird. Als je e-mails afdrukt, wordt dat donker thema niet gebruikt.

« Reactie #4 Gepost op: 2025/03/03, 13:46:46 »
Het gruvbox-dark thema verandert alleen het uiterlijk van Thunderbird. Als je e-mails afdrukt, wordt dat donker thema niet gebruikt.

OK, ga het proberen. Alvast bedankt !
Ubuntu 24.04 ITS
Schijf cap. 11.6Gb

« Reactie #5 Gepost op: 2025/03/04, 00:04:11 »

OK, ga het proberen. Alvast bedankt !

Het werkt ok. Nogmaals bedankt.
Ubuntu 24.04 ITS
Schijf cap. 11.6Gb