Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: menu/startknop TRAAG  (gelezen 1289 keer)

havana

• Gast
menu/startknop TRAAG
« Gepost op: 2007/05/18, 12:11:32 »
Hallo allemaal,

Sinds een maand ben ik met diverse versies van ubuntu aan de slag gegaan. Thuis speel ik nu met de versie Ubuntu Ultimate 1.3, geupgrade naar 7.04 en met de software van ubuntu studio en zaken als mintdesktop er bij op gezet. Ik moet zeggen dat het mij goed bevalt. Het is anders dan xp, en een aantal zaken ben ik nog niet helemaal uit. Ik zal voor thuis een andere videokaart aanschaffen (heb nu Ati) om dual monitor aan de gang te krijgen en eigenlijk wil ik als ik het straks definitief ga gebruiken, ubuntu ook op Raid0 hebben. Nu is ubuntu thuis toch wel wat trager dan mijn XP, omdat deze op Raid0 staat en ubuntu niet.

Even ter zake: op de zaak heb ik een laptop nu met Ubuntu 7.04 ingericht en dat is beduidend sneller dan de XP die er ook op zit. Echter, zowel thuis als hier op de laptop gebruik ik het kleine menu/startknopje ipv de knop "application-places-system". In beide gevallen duurt het bij de eerste keer klikken een kleine 10 seconden voordat het menu opent. Weet iemand hoe dit te verhelpen is?

thanx in advance!

Guus

• Gast
menu/startknop TRAAG
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/18, 13:09:46 »
heb je intensieve programma's of processen aanstaan als je erop klikt?

havana

• Gast
menu/startknop TRAAG
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/18, 13:38:20 »
daar zou het naar mijn idee niet aan mogen liggen, want de op de laptop draait niet veel byzonders. Ik heb nu op de laptop draaien: skype, opera. En via systeemmonitor zie ik af en toe gnome-video-thumbnailer die dan wel veel processorkracht vraagt (90%). Als ik eenmaal de menuknop een keer gebruikt heb, is ie wel direct geopend als ik er op klik.

havana

• Gast
menu/startknop TRAAG
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/26, 13:46:32 »
...hmm het probleem lijkt helaas onoplosbaar. Wel heb ik een manier gevonden om het menu zelf sneller te laten reageren: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=450654&highlight=menu+slow

CrazyCentaur

• Gast
menu/startknop TRAAG
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/26, 16:23:47 »
Ik moet zeggen dat mij die vertraging bij het losse knopje Main menu - wat ik ook altijd gebruik- bij de eerste keer er op klikken ook is opgevallen. Al bij Dapper Drake (6.06), maar ook in Feisty. Maar niet zo extreem (3 seconden) en alleen de eerste keer, en er is geen relatie met programma's die open staan, misschien wel met de snelheid van de computer (ik heb tamelijk oude computers). Ik snap het niet, maar heb er ook niet echt last van.

havana

• Gast
menu/startknop TRAAG
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/29, 11:36:20 »
met 3 seconden zou ik nog wel kunnen leven, maar zowel bij de laptop als de pc thuis (Athlon XP2800+/2GB werkgeheugen) duurt het net een kleine 10 seconden voordat het menu opent. Ik vind het storend lang...