Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: SmPlayer trackinfo in notificatiegebied  (gelezen 1052 keer)

Offline Willy3

• Lid
SmPlayer trackinfo in notificatiegebied
« Gepost op: 2021/08/29, 15:04:21 »
Is het op de een of andere manier eigenlijk mogelijk om de trackinfo van een webradiozender zichtbaar te krijgen in het notificatiegebied?
Het is me al eerder opgevallen dat qt-gebaseerde spelers als VLC en SmPlayer dat niet doen, maar misschien is er een manier om dat voor elkaar te krijgen.
Ik krijg met een zoekopdracht niks bruikbaars boven water.
Voorheen bekend als Willy2 en Willy4

Offline Bloom

• Lid
Re: SmPlayer trackinfo in notificatiegebied
« Reactie #1 Gepost op: 2021/08/29, 16:31:13 »
Helaas geen antwoord op je vraag, maar ik doe dat met mpc/mpd en met de trackinfo zichtbaar in Conky.

« Reactie #2 Gepost op: 2021/08/29, 16:40:53 »
Ik gebruik in Gnome deze extensie https://extensions.gnome.org/extension/836/internet-radio/

Supports GNOME Shell 40 - for older versions see releases
Manage internet radio streams
Middle click to start/stop last played station
Cyrillic tag support - see charset conversion
Support for multimedia keys: play / stop, cycle through stations via next / prev
Show tags in the panel or via notification
Search online radio directory radio-browser
Separate volume slider
Copy title to clipboard via button in the radio menu or via middle click on the panel title
Show radio stations as search results in GNOME overview
OS: Ubuntu Gnome 24.04/Xubuntu 24.04; Windows 10/11 (dualboot) en RPI 2, 3,4 en 5: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bookworm xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2021/08/29, 16:47:17 »
De applicatie moet zelf de informatie doorgeven aan het notificatiesysteem, en dat dus ondersteunen. VLC ondersteunt dat wel, maar voor het notificatiesysteem van Qt gebaseerde desktops.
« Laatst bewerkt op: 2021/08/29, 16:48:50 door vanadium »

Offline Willy3

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2021/08/29, 17:47:14 »
De applicatie moet zelf de informatie doorgeven aan het notificatiesysteem, en dat dus ondersteunen. VLC ondersteunt dat wel, maar voor het notificatiesysteem van Qt gebaseerde desktops.
Dat begrijp ik.
Er is voor zover je weet geen link te maken tussen die qt notificatie en Gnome? Of iets te installeren waardoor dat in Gnome wel ondersteund wordt? Die trackinfo is wel zichtbaar in de speler zelf.
(Vlc heeft in een grijs verleden wel eens een pluggin gehad, die dat kon.)

Ik gebruik in Gnome deze extensie https://extensions.gnome.org/extension/836/internet-radio/
Die ken ik wel, maar die is nogal beperkt. SomaFM heeft een betere speler en ik heb daarvan de speellijst  ook wel eens aangepast.
Hoe dan ook...
SmPlayer speelt alles af en heeft een fijn spelertje in de taakbalk met een radiospeler die uitgebreider en prettiger in het gebruik is. Als die info automatisch zichtbaar was, zou ie perfect zijn. :)

Helaas geen antwoord op je vraag, maar ik doe dat met mpc/mpd en met de trackinfo zichtbaar in Conky.
Andere speler inderdaad en geen oplossing voor de taakbalk en notificatiegebied ;)
« Laatst bewerkt op: 2021/08/29, 17:49:02 door Willy3 »
Voorheen bekend als Willy2 en Willy4