Het verhaal wordt steeds vreemder. Ik heb deze meneer gevraagd om een van de bestanden naar mij te mailen. Deze heb ik geopend op mijn Manjaro machine met Libre Office 7.1.3.2. Daar staat het plaatje wel in de header, zei het dat er een ander plaatje overheen gezet is (een plaatje wat normaal niet te zien is op de oude laptop). Bij verwijdering van de laatste ziet het er uit zoals het hoort. De opmerking over 'lagen' van h2o lijkt dus de spijker op z'n kop te slaan. De afbeelding zelf staat wel gewoon in het bestand dus, anders zou ik hem niet zien op mijn laptop, maar het probleem lijkt te worden veroorzaakt door inconsequenties in de opmaak in verschillende versies van LO op verschillende besturingssystemen. Beetje jammer van LibreOffice, maar zoals ik zei heb ik weinig ervaring met office pakketten en staat deze ervaring op zichzelf?
Ik heb geen idee hoe we dit probleem kunnen oplossen zonder handmatig al die bestanden te veranderen, iets waar ik weinig zin in heb.
Ik hou het zelf wel gewoon bij markdown in VIM voor mijn eigen documenten, dan weet ik tenminste wat er gebeurd

Ik zet dit nog niet op opgelost voor het geval iemand met een goed idee komt wat betreft in bulk deze documenten aan te passen.