Hoi allemaal,
Ik heb een dvd met video's die ik graag wil bewaren, maar slechte menu's (meerdere onnodige) waar ik mij aan stoor.
Mijn doel is VOB's te kopieeren (zonder kwaliteitsverlies), koppelpunten binnen de video's te maken, deze te linken aan 1-menu-dvd.
Als ik 'm in mijn standalone dvd-speler doe wil ik dit menu zien, navigatie buttons afstandbediening dienen direct menu te tonen.
Na lang prutsen lijkt dit niet mogelijk te zijn met Devede en Bombono, hoewel beide aardige punten hebben. Aanwijzen van een willekeurig punt binnen de VOB en linken aan menu is niet mogelijk, lijkt het. Dan moet je dus in VOB's gaan knippen, maar dit lijkt te resulteren in grotere bestanden waardoor ze weer niet op de dvd passen. Ook afstandbediening reageert nog niet zoals gewenst.
Nu ben ik benieuwd of wat ik wil WEL mogelijk is met dvdstyler. Helaas zit die niet in de repository. Op de website van de producent kun je bestanden halen en zelf compileren, maar heb daar slechte ervaringen gezien. Ook zijn er 3 PPA's, de bekendste is van Panda Jim. Ik ben altijd beetje huiverig daarvoor. Weet iemand of en zo ja hoe je de versie van Ubuntustudio kunt installeren in Xubuntu 18.04?
Basic-NL