Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: fglrx en externe monitor  (gelezen 953 keer)

nikogawa

• Gast
fglrx en externe monitor
« Gepost op: 2007/05/12, 14:11:18 »
Hallo,

Ik gebruik al een tijdje de fglrx drivers met XGL en Beryl op mijn ATI Mobility Radeon X700 zonder problemen. Nu zou ik graag op mijn vga-out een projector (of externe monitor) aansluiten. Hierbij zou ik graag hebben dat het beeld op mijn laptop lcd en die projector hetzelfde is.

Ik heb al verschillende howto's gevolgd: Xinerama (werkt blijkbaar niet met fglrx=>alles onleesbaar op 1 scherm), Big Desktop (een half beeld op mijn laptop) en laatst zag ik een gelijkaardig probleem op een franstalig ubuntu forum: http://forum.ubuntu-fr.org/viewtopic.php?pid=909727 .

Wanneer ik mijn xorg.conf zo aanpas, zie mijn Device sectie er als volgt uit:
Section "Device"
Identifier  "ATI Technologies Inc Radeon Mobility X700 (PCIE)"
Driver      "fglrx"
Option    "DesktopSetup" "single"
Option    "Mode2" "1024x768"
Option    "VideoOverlay" "on"
Option    "OpenGLOverlay" "off"
Option    "EnableMonitor" "crt1"
BusID       "PCI:1:0:0"
EndSection
wanneer ik echter mijn externe monitor aansluit en "aticonfig --enable-monitor=crt1" typ, krijg ik volgende output:
ati_dm: FGLRX_EnableDisplays failed when try to enable display: 1.
Using /etc/X11/xorg.conf
Saved back-up to /etc/X11/xorg.conf.fglrx-10
Wanneer ik "aticonfig --query-monitor" typ krijg ik volgende output (onafhankelijk of de monitor er nu aan hangt of niet):
 Connected monitors: none
  Enabled monitors: none
Wanneer de monitor eraan hangt en ik restart X (ctrl+alt+backspace), dan heb ik enkel beeld op mijn externe monitor.

Ik had dus graag een gekloond beeld gehad op zowel mijn laptop als op de externe monitor.

Dank bij voorbaat
Niko