Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Samsung D900  (gelezen 806 keer)

Offline hadez

• Lid
Samsung D900
« Gepost op: 2007/03/14, 18:05:44 »
hallo,

ondanks dat ik mijn nieuwe Samsung D900 op USB-Mass-Storage device heb staan, wil ubuntu hem niet laden :(

USB Viewer weergeeft hem in het rood, maar ik kan nergens een aankoppelingspunt vinden. Ik wou de tekst wel kopieren, maar dat laat ie niet toe :(
verder, ik kom in de explorer niet verder dan /proc/bus/usb, dus dat schiet ook niet op :(

Als ik de telefoon op pictbridge zet, komt ubuntu wel met camera-import, maar
Citaat
Er deed zich een fout voor in de io-bibliiotheek ('Kon het USB-toestel niet claimen'): Kon de interface 0 niet claimen (Operation not permitted). Zorg ervoor dat geen ander programma of kernelmodule (zoals sdc2xx, stv680, spca50x) het toestel gebruikt en dat u lees- en schrijfrechten voor dit toestel heeft
Ik zie nu dat ie helemaal niet op massaopslag wil springen, als ik die selecteer, springt ie automatisch naar Modem. Wie o wie kan mij helpen?

mvg,
Hadez

Offline hadez

• Lid
Samsung D900
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/14, 18:25:27 »
Ik heb nu wel inmiddels te telefoon op massaopslag staan, en dan kan ik niets meer doen op de telefoon zelf, want
Citaat
USB nu in gebruik
verder eea geprobeerd:
Citaat
martin@martin:/dev$ sudo mount sda /media/hdc
mount: No medium found
martin@martin:/dev$ fdisk -l /dev/sda
martin@martin:/dev$ sudo pmount /dev/sda /media/hdc
Fout: kon mountpoint niet verwijderen: No such file or directory
martin@martin:/dev$ sudo umount /dev/sda /media/hdc
umount: /dev/sda: niet aangekoppeld
umount: /media/hdc: niet aangekoppeld
maar dat werkt dus ook niet :S

Offline SWAT

• Administrator
Samsung D900
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/14, 18:58:26 »
Ik zou proberen te werken via bluetooth en hier desnoods een USB <> Bluetooth dongle voor aan te schaffen. Werkt goed en is niet al te duur (Zelf heb ik een D600)