Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: In bios kan ik geen usb of hdd instellen om te booten, hoe dan ubuntu starten ?  (gelezen 35228 keer)

Offline daniel

• Lid
Over plopboot is genoeg te vinden op internet maar deze is eenvoudig te instaleren vanuit windows en bij het opstarten hoef je niet na de bios want je krijg de mogelijkheid om op te starten met een usb of dvd als je dit geinstaleerd heb via windows..

http://www.plop.at/nl/bootmanager/index.html

Offline morjos

• Lid
ik versta het probleem van Makkikis....heb me een maand geleden ook zo'n Samsung aangeschaft. Wilde Ubuntu uitproberen vanaf DVD, maar was niet te doen.

Ik heb op de Samsung een mat scherm en had heel triestige beeldkwaliteit als ik een film wilde afspelen (zoals vroeger met een VHS-videorecorder met slechte tape ) Wilde weten of dat in Ubuntu ook zo was.......weet het nog niet !!!

Wel Win8 volledig opnieuw geinstalleerd en probleem opgelost (wat betreft beeld).

Als je dmv F2 toets het bios oproept kan je in tabbnad "boot" idd NIETS instellen....er staat simpelweg niets om in te stellen. Ben bang dat als je met het Bios gaat knoeien je

Offline morjos

• Lid
Daniel, die Plop is misschien wel OK, maar natuurlijk weer in het Engels. Als je de taal dan niet tot in de finesses meester bent vraag je om ongelukken (ik toch).......... En die Samsung kost al gauw 800€, dus ................

maar toch fijn van het te posten

Wellicht mogelijk om je beroep te doen bij je winkel als deze goed in de schoenen staat qua technische kennis (Mediamarkt, webshops als Wehkamp, Marktplaats en dergelijken vallen dan al snel af) of zij kennis hebben hoe dit aangepast moet worden, of neem contact op met Samsung, die zouden je ook verder moeten helpen. Als één van deze partijen aan komt met het verhaal dat Linux niet ondersteund wordt, begin er dan over dat je Windows 7 of iets wilt installeren, dan heb je namelijk dezelfde problemen ;)

Dat is natuurlijk wel een lang verhaal om aan te gaan, maar hier komen we helaas ook niet verder dan via externe tools in Windows om toegang te krijgen, wat niet de perfecte oplossing is.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline DeBaas

• Lid
Staat er in de BIOS ergens CSM, dan dien je dat aan te zetten.
Bootmode (tijdelijk) de Legacy modus kiezen.
(of UEFI and Legacy/Legacy first)
Mogelijk kom je een van deze kreten in je BIOS tegen.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL