Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Ubuntu installatie mislukt [Opgelost]  (gelezen 688 keer)

[Opgelost] Ubuntu installatie mislukt [Opgelost]
« Gepost op: 2013/05/01, 20:14:43 »
Hallo,

Ik heb net Ubuntu 13.04 geprobeerd te installeren op mijn HP Pavilion g6 Notebook. Na de installatie heb ik boot-repair recommend optie gedaan. SecureBoot en FastBoot waren uitgeschakeld. Ubuntu kan ik nu opstarten, maar als ik Windows 8 wil opstarten, krijg ik de error: invalid efi file path. Bij boot-repair kreeg ik ook een link met een code erachter, die code wat 5623476. Er stond ook dat ik niet moest vergeten in de BIOS aan te geven dat sda2/efi/ubuntu/grubx64.efi moet worden opgestart. Is dit waar het aanlicht? Want ik heb dat niet aangegeven, en ik snap ook niet hoe dat moet.

Alvast bedankt.
« Laatst bewerkt op: 2013/05/01, 20:21:22 door StefanAnimall »

Re: Ubuntu installatie mislukt
« Reactie #1 Gepost op: 2013/05/01, 20:20:12 »
Sorry voor het aanmaken van dit topic. Ik ben er net achter gekomen dat ik inplaats van Windows 8 loader, Windows UEFI boot loader moet kiezen, dan start Windows 8 wel op, dus de installatie is gelukt. Nogmaals, sorry voor het aanmaken.