Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST vpn probleem  (gelezen 1082 keer)

Offline canti

• Lid
OPGELOST vpn probleem
« Gepost op: 2012/04/25, 21:02:08 »
Wegens een kapot stukje op een cruciale plek van een harde schijf heb ik Debian Squeeze opnieuw moeten installeren. Vervolgens heb ik backup teruggeplaatst, dus ook de vpn-configuratie. Vervolgens kan ik na de installatie van vpnc en network-manager-vpnc geen vpn-verbinding meer krijgen. Er verschijnt dan een foutmelding:
Er was een probleem bij het opstarten van het aanmeldingsdialoogvenster voor VPN-verbindingstype ‘org.freedesktop.NetworkManager.vpnc’. Neem contact op met uw systeembeheerder.
Wat zou er aan de hand zijn? En, nog belangrijker, hoe kan ik het oplossen?

canti
« Laatst bewerkt op: 2012/04/25, 22:26:03 door canti »

Offline canti

• Lid
Re: vpn probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/25, 22:25:19 »
ik heb de oplossing gevonden, door toeval (zoals wel vaker  ^-^). Pakketten vpnc en network-manager-vpnc zijn niet genoeg, er moet ook network-manager-vpnc-gnome geïnstalleerd worden. Dan klopt het en heb ik heel snel een vpn-verbinding gekregen.

Nu is deze topic opgelost.

canti