Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: LPI certificaat  (gelezen 2679 keer)

Offline bart85

• Lid
LPI certificaat
« Gepost op: 2025/11/11, 12:27:18 »
Wie van de forumleden heeft of is bekend het LPI certificaat?
Zie LPIC-1 - Linux Professional Institute (LPI) https://share.google/xVzEuxDBDtNuhm06W

Is het halen van dit certificaat 176 euro waard? Of het ook nuttig is?

*Een aantal jaren terug de LPI 1 cursus gevolgd bij het loi. Voor het huiswerk een 9 gekregen. Ik durfde het niet aan om een examen af te leggen. Dit is ook mede door psychische problemen. Ik verwacht niet dat ik er werk mee ga vinden. Ander probleem is examens in het Engels zijn.
Zijn er de afgelopen 5 jaren veel aan de theorie voor het examen veranderd?
« Laatst bewerkt op: 2025/11/11, 14:06:47 door bart85 »
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline.
Linus: "I'm happy with the people who are wandering around looking at the stars but I am looking at the ground and I want to fix the pothole before I fall in."
I look to the clouds behind me and see the thunder coming.

Re: LPI certificaat
« Reactie #1 Gepost op: 2025/11/11, 13:28:53 »
Als je verder in de IT wilt is het zeker nuttig

Offline bart85

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2025/11/11, 16:28:28 »
Wie van de leden heeft een certificaat?
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline.
Linus: "I'm happy with the people who are wandering around looking at the stars but I am looking at the ground and I want to fix the pothole before I fall in."
I look to the clouds behind me and see the thunder coming.

« Reactie #3 Gepost op: 2025/11/12, 16:07:45 »
Ik niet vanwege de kosten.
Ik heb jaren geleden wel de epub boeken LPIC1 en LPIC2 gekocht. Moest ze wel drm vrijmaken wat er zat uiteraard adobe drm op.
Pas nog eens gekeken voor nieuwere versies, helaas niet meer als epub, alleen online in te zien

De laatste 5 jaar is er denk ik niet veel veranderd, grootste verandering was denk ik de overgang naar systemd
« Laatst bewerkt op: 2025/11/12, 16:10:05 door Chakotay »