Hallo mensen,
De ppc-mac die hier staat is aan een upgrade toe. En alhoewel ik altijd een tevreden mac-gebruiker ben geweest, gaat het gesloten mac-systeem me nu tegen staan. En afgaand op wat ik tot nu toe van Ubuntu Unity heb gezien, lijkt de overstap vanaf mac osx niet zo heel groot te zijn. Maar ik heb nog een paar vragen:
1) Zij het niet commerciëel, ben ik regelmatig bezig met grafische vormgeving in de Adobe CS photoshop, illustrator en indesign. En nu lees ik dus ook over
Dream Studio: Gimp, Inkscape, Scribus en meer worden standaard meegeleverd. Maar de vraag die bij mij dan boven komt; Die programma's kan ik in de standaard Ubuntu toch ook via het ubuntu software center downloaden. Kortom; Welke meerwaarde heeft Dream Studio? Of zijn het de fonts die meegeleverd zijn?
2) Font's; Al dan niet commerciëel, al dan niet voor mac of windows kunnen niet (of lang niet allemaal) in Ubuntu worden geïnstalleerd?
3) Hoeveel loopt een afgeleidde Ubuntu-distro zoals bv Dream Studio gemiddeld achter op Ubuntu, voor het ook z'n halfjaarlijkse upgrade krijgt? Kan dat soms tot een aantal maanden oplopen?
Bij voorbaat dank voor de antwoorden.