Drupal is een Content Management Systeem (CMS). Het is helemaal niet zo eenvoudig om dat te laten werken als hierboven gesuggereerd wordt. Er zijn relaties met Apache als webserver en met MySQL als database waarschijnlijk.
ALS het eenmaal werkt is het een van de beste. Maar je hebt ook Joomla! en tig andere.
Het CMS drupal moet - als alles goed is ingesteld - natuurlijk wel ergens gestart worden als daemon / service of hoe het ook mag heten. 'drupal' intypen in de terminal lijkt me niet voldoende.
Draait het niet gewoon al? Staat het in de lijst als je in de terminal intypt: top
of staat het in de lijst als je grafisch kiest voor Main menu > System > Administration > Services ? Zie je daar bijvoorbeeld Apache en MySQL ook in staan als actieve services?
En zo voort. Niet simpel.
Mijn advies als je websites wilt bouwen met de hand en zonder CMS - en ik heb veel ervaring - gebruik Bluefish (liefst 1.0.6 onder Edgy)(super snel en flexibel) en Quanta 3.5.5 (wat logger en uitgebreider). Wissel het gewoon af, het is immers open source software, het kost je niets.
De laatste lijkt qua functies nog het meest op HomeSite onder Windows - wat je daar beter had kunnen hebben dan Frontpage

Ik weet niet of Homesite onder Wine wil werken.
Succes