Femke98,
Op sda staan er Windows besturingssystemen tezamen met een datapartitie en een ongebruikte restpartitie..
Op sdb staat er momenteel Ubuntu 10.04 64 bit, een kleine partitie die dienst doet als swap en een backup partitie voor mijn W-systemen.
Op sdc staat een verouderde kopie van mijn sda. Dit is een harde schijf met slechte sectoren. Ook deze is ingedeeld in drie partities: sdc1, sdc2 en sdc3. We spreken bijgevolg over drie interne harde schijven (niks extern) die allemaal ingedeeld zijn in partities. (sda1, sda2, sda3, sdb1, sdb2, ...)

Uw topic gaat over het aanmeldscherm. Mij gaat het over dat het feit dat het soms lang duurt eer ik het grubmenu krijg te zien. Mijn 10.04 is een verse installatie. Er zijn soms problemen met het automatisch aanmelden. Dit is toch mijn vermoeden als ik lees in het terminal venster dat soms tevoorschijn komt tijdens het opstarten. Soms krijg ik ook vroeger in het opstarten een terminal venster te zien, dit gaat dan over het mounten van een Intel chipset. Mijn grafische kaart is een Asus en8600gts silent. Deze is gebaseerd op de 8600 gts gpu van Nvidia. Normaal gesproken is er geen probleem om deze videokaart mounten? Het logo van Ubuntu blijft trouwens klaar en duidelijk. Bij een Plymouth-bug is dit niet het geval?