Hoi allemaal,
ik ben op zoek naar 2 stukjes software, eentje daarvan bestaat zeker, de ander weet ik niet.
Ten eerste: Ik heb een tijdje gewerkt met de distro Manhattan OS. Deze had iets geinstalleerd, waardoor je rechtsboven in het scherm de minimize, maximize, en close buttons had staan, die dan betrekking hadden op het actieve venster. Ik vond dit waanzinnig prettig werken, dus ben op zoek gegaan, wat dit was. Uiteindelijk uitgekomen op Global Menu. Ook heel handig, maar niet precies wat ik zocht. Weten jullie hoe dit heet?
Van het andere weet ik niet of het bestaat. In Windows 7 heb je de mogelijkheid dat je een venster naar de rechterzijkant sleept, en dan maximaliseert dat venster over de rechterhelft van het scherm, idem dito met de linkerkant en de linkerhelft van het scherm. Makkelijk dus om 2 vensters netjes naast elkaar te krijgen. Als je een venster naar de bovenkant sleept, dan maximaliseert dat venster over de gehele desktop. Is er software in Linux die dit doet, of zijn er handige afkortingen om vensters netjes naast elkaar te krijgen, zodat je makkelijker met bestanden kan slepen ofzo?