Beste Hans,
Dit is zeker niet dom, en natuurlijk kan je beter. Je moet alleen net effe weten hoe het werkt, dat wist ik in het begin ook niet, hoor

, maar daar helpen je wel bij.
Schermafdruk lijkt gelukt te zijn, en staat nu in je home-map. Dat is prima.
Ga nu eens met je browser naar
http://my.imageshack.us . Dat is een uploadservice, een soort parkeerterrein voor foto's.
Als je die pagina voor je hebt, zie je een invulscherm. Als het goed is, staat 'image' (URL en webcam is ook mogelijk) aangevinkt. Naast het invulscherm zie je de knop 'browse', die moet je hebben.
Klik daar eens op, en dan browse ('zoek') je door je files. Klik je schermafdruk-file aan, en als het goed is staat deze nu in het invulveld.
Nu op 'upload' klikken, en dan wordt de file vanzelf naar een server van imageshack verstuurd. Dit duurt even, en dan verschijnt de afdruk op je scherm.
Vervolgens zie je (naar beneden scrollen), een serie codes met URL's. Kies nu voor 'Forum code' (je kan ook voor Forum thumbnail kiezen, als je plaatje erg groot is, maar dat lijkt me nu niet het geval). Kopieer de URL compleet, en plak die je in je bericht. Daar zie je dan ook de URL staan, maar nog niet het plaatje zelf, maar dat hoort zo- de Ubuntu servers doen de rest als je je bericht verstuurt, en dan prijkt het plaatje op het forum.
Nu zou het moeten lukken, en anders meld je je maar. Ik heb in het begin ook een paar keer geprutst voordat ik het door had, met hulp