Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Installatie USB maken voor Windows xp of Windows 7 met Kubuntu  (gelezen 5972 keer)

Offline Wim3065

• Lid
Hoi,

Ik weet niet of dit topic op de goeie plaats staat... Maar ik heb dus een probleem.
Ik geraak niet meer in mijn Windows 7 en die heb ik nu eenmaal nodig voor school (tekenpakketten etc.). Dit komt na een update denk ik...
Oja, systeemherstel WERKT NIET...! Ik krijg daar ook steeds een error...
Nu zou ik dus graag mijn ISO die ik heb van Windows 7 of van Windows XP (werkt nog altijd beter dan 7 imo) op een USB zetten om Windows opnieuw te kunnen installeren.... Ik heb al geprobeerd met  Unetbootin maar dit lukt niet. Als ik dan opstart met mijn USB zegt hij dat hij geen autorun bestand kan vinden.
Ik heb mijn USB geformatteerd naar NTFS met Gparted...
Kan iemand mij helpen aub...
« Laatst bewerkt op: 2010/11/08, 20:59:06 door Wim3065 »

Re: Installatie USB maken voor Windows xp of Windows 7 met Kubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/08, 19:50:38 »
Schakel de antivirus eens uit als je een bootable usb maakt met unetbootin, die blokeren de autorun meestal.
Een trotse linux-beginner!

Offline Wim3065

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/08, 19:51:46 »
Schakel de antivirus eens uit als je een bootable usb maakt met unetbootin, die blokeren de autorun meestal.

Een antivirus in Kubuntu? Nog nooit van gehoord. Hoe kan/moet ik dit doen?

« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/08, 19:53:00 »
Ow je doet het in Kubuntu. Dan is mijn antwoord niet van toepassing.

Maar je wil een Windows 7 ISO op USB zetten met uNetbootin?

Offline Wim3065

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/08, 19:54:47 »
Ow je doet het in Kubuntu. Dan is mijn antwoord niet van toepassing.

Maar je wil een Windows 7 ISO op USB zetten met uNetbootin?

Idd... Omdat ik nu dus even geen ander besturingsysteem heb ;)...
Ik had via google gelezen dat dit mogelijk was... Maar dit werkt dus niet bij me...

Offline Wim3065

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/08, 19:55:59 »
http://www.abforum.be/showthread.php?t=11638 via hier dus... En ook ik heb hetzelfde probleem als de persoon die reageerde.
Moest mijn CD/DVD drive werken zou alles simpelder zijn... Maar ik had Windows 7 dus ook geinstalleerd via USB... Enkel had ik dit op een andere Windows PC erop geplaatst via een simpele tool... Maar ik zit tijdens het school op studio... Dus ik heb hier enkel mij laptop nu.
« Laatst bewerkt op: 2010/11/08, 19:57:30 door Wim3065 »

« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/08, 19:57:20 »
unetbootin in enkel voor Linux gebaseerde besturingssystemen, dus daar hoort Windows niet bij

Offline Wim3065

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/11/08, 19:58:00 »
unetbootin in enkel voor Linux gebaseerde besturingssystemen, dus daar hoort Windows niet bij

Daar was ik al bang voor...
Andere opties?

Offline Wim3065

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2010/11/08, 19:58:58 »
OK, after unsuccessfully trying all methods mentioned here, I finally got it working. Basically, the missing step was to write a proper boot sector to the usb stick, which can be done from linux with ms-sys. This works with the Win7 retail version.
Here is the complete rundown again:
Install ms-sys, if it is not in your repos get it here.
Check what device your usb media is asigned - here we will assume it is /dev/sdb. Delete all partitions, create a new one taking up all the space, set type to NTFS, and set it bootable:
# cfdisk /dev/sdb
Create NTFS filesystem:
# mkfs.ntfs -f /dev/sdb1
Mount iso and usb media:
# mount -o loop win7.iso /mnt/iso
# mount /dev/sdb1 /mnt/usb
Copy over all files:
# cp -r /mnt/iso/* /mnt/usb/
Write Windows 7 MBR on usb stick:
# ms-sys -7 /dev/sdb
...and you're done.
After all that, you probably want to back up your usb media for further installations and get rid of the iso... Just use dd: # dd if=/dev/sdb of=/win7.img and reverse if/of next time you want to put the Win7 installer onto usb.

Dit lukt me bijvoorbeeld ook NIET. Ik krijg geen toegang tot mijn USB zegt de terminal..

« Reactie #9 Gepost op: 2010/11/08, 20:23:24 »
Ik dacht dat er op de Microsoft-site een trucje voor stond.
Maar uhm, is dit een legale ISO? Want illegaal mogen we (helaas) niet mee helpen.

Offline Wim3065

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2010/11/08, 20:26:24 »
Ik dacht dat er op de Microsoft-site een trucje voor stond.
Maar uhm, is dit een legale ISO? Want illegaal mogen we (helaas) niet mee helpen.

Ik heb een legale code van Windows 7 aan de onderkant van mijn laptop hangen :). Gekregen bij de aankoop ;).
Die cd ligt enkel thuis dus heb ik een ISO gedownload met torrents... Maar het blijft wel legaal zo dacht ik?

Offline Bloom

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2010/11/08, 20:29:16 »
Zeg dat maar niet tegen mijn unetbootin, want die heeft probleemloos een bootable usb-stick aangemaakt met Windows 7 erop vanaf een dvd-iso.

Offline Wim3065

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2010/11/08, 20:30:52 »
Zeg dat maar niet tegen mijn unetbootin, want die heeft probleemloos een bootable usb-stick aangemaakt met Windows 7 erop vanaf een dvd-iso.

Ik vraag mij af wat ik verkeerd doe dan... Ik krijg een scherm met mijn MAC code en dan een paar letters DSF denk ik...
Met een paar ... en een / die rond draait.
En dan wordt er geen autorun gevonden.

« Reactie #13 Gepost op: 2010/11/08, 20:32:44 »
@Wim: In dat geval is het nog net legaal ;)

Offline Bloom

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 2010/11/08, 20:38:33 »
Ik vraag mij af wat ik verkeerd doe dan... Ik krijg een scherm met mijn MAC code en dan een paar letters DSF denk ik...
Ik heb niks speciaals gedaan. Gewoon de Windows 7 dvd-iso (ja, legaal!) gebrowst en dan aangeklikt dat hij de usb-stick moest aanmaken. Ging vanzelf en werkte probleemloos.

Offline Wim3065

• Lid
« Reactie #15 Gepost op: 2010/11/08, 20:41:24 »
Ik heb niks speciaals gedaan. Gewoon de Windows 7 dvd-iso (ja, legaal!) gebrowst en dan aangeklikt dat hij de usb-stick moest aanmaken. Ging vanzelf en werkte probleemloos.

You're a lucky man  XD!! Mij lukt het dus niet  :D...

Offline Wim3065

• Lid
« Reactie #16 Gepost op: 2010/11/08, 20:58:09 »
 Nu druip ik even met schaamrood op de wangen af... Windows 7 lukt allesinds. Ik ga nu even XP proberen...
Ik had m'n bootvolgorde niet goed staan in de bios... Had per ongeluk PCI bovenaan gezet.

Re: [Opgelost] Installatie USB maken voor Windows xp of Windows 7 met Kubuntu
« Reactie #17 Gepost op: 2010/11/08, 21:07:23 »
Je kan ook eens proberen met PEBuilder om een WinUSB te maken http://www.nu2.nu/pebuilder/
Laptop: PackardBell Easynote MZ-36, 2 GB, Ubuntu 12.04 + Ubuntu 11.10 beide met XP in VirtualBox (versie 4),
DesktopComputer: Intel(R) Celeron(R) CPU 2.40GHz, 512MB, Ubuntu 10.04.x LTS,
PPC: Mio Digiwalker P350, WM5

Offline Wim3065

• Lid
Re: [Opgelost] Installatie USB maken voor Windows xp of Windows 7 met Kubuntu
« Reactie #18 Gepost op: 2010/11/08, 22:48:12 »
Je kan ook eens proberen met PEBuilder om een WinUSB te maken http://www.nu2.nu/pebuilder/

Dit kan wrs idd ook. Maar op 'mijn' manier is het ook gelukt ;)