Mag ik hier even op terugkomen?
Dit gaat niet gebeuren vanwege de belasting die het veroorzaakt op de servers.
De ervaring met andere feeds die we hier hebben/hadden (USN's, updates, prikbord, etc.) was dat sommige gebruikers extreem vaak controleren op updates.
Weet je zeker dat dat klopt van die belasting? Voor zover ik weet heeft enkel het plaatsen van feeds van externe sites invloed op de belasting, niet de eigen feeds.
Een blog oid is vrij statisch, met weinig posts/commentaren vergeleken met een forum.
Het maken/up to date houden van een rss-feed voor een forum vraagt dus veel meer van de servers.
Verder waren er in het verleden gebruikers die iedere minuut, 24 uur per dag, 7 dagen per week, controleerden op updates van een bepaalde feed.
Totaal onnodig en nogal verstikkend voor de server.
Hetzelfde geldt trouwens ook voor andere dingen die wel mogelijk zijn in de software, maar die vanwege de performance uit staan. Bijvoorbeeld een kalender of een lijst met evenementen en het uploaden van attachments op bepaalde gedeelten van het forum.
Een andere issue is de veiligheid. Het is onwenselijk dat het besloten overleg tussen bijv. de moderators meegelezen kan worden door iedereen die een beetje prutst met de feedinstellingen.
Meen je dat nou? Als dat echt zo is, zegt dat dan niet iets over de kwaliteit van de forumsoftware?
[/quote]
Dat was ten tijde van het voorstel voor een RSS feed wel de vraag. Maar voor zover ik het begrepen heb is dat geen issue meer. Maar wat er niet is, kan ook niet misbruikt worden
Het probleem van de performance blijft echter wel staan.