Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Remote GUI van Windows server naar Linux client  (gelezen 644 keer)

Offline michael b

• Lid
Remote GUI van Windows server naar Linux client
« Gepost op: 2010/08/17, 23:24:00 »
Goeieavond,

op het net vind ik duizenden goede tutorials hoe ik in windows programma's uit Linux remotely kan bekijken (met gui) dmv bijvoorbeeld Xming en putty.

Ik wil echter het omgekeerde. Ik heb copssh geinstalleerd in windows en gebruik openssh om vanuit Linux te connecteren naar de Windows server. Hoe kan ik de gui van bijvoorbeeld notepad doorsturen?

Offline Bloom

• Lid
Re: Remote GUI van Windows server naar Linux client
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/17, 23:44:20 »
Niet op die manier. Bij Windows gebruik je Terminal Services om individuele applicaties op afstand te draaien of om een hele desktop te genereren, of RDP om met de serverdesktop te connecteren. Bij een machine die via het internet op die manier toegankelijk is brengt dat voor Windows uiteraard beveiligingsproblemen met zich mee.