Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Volume-regelaar is ineens weg  (gelezen 2127 keer)

[opgelost] Volume-regelaar is ineens weg
« Gepost op: 2010/08/10, 13:02:24 »
Hoi mensen

sinds een herstart is mijn volume-regelaar weg. (Ik heb mijn balk onderin zitten en de volumeregelaar zat rechtsonder)
Ik heb in 'items toevoegen' gekeken, maar zag daar geen volume-regelaar meer zitten.
Is dit een geniale nieuwe trouvaille, of zie ik iets over het hoofd. Eh, ik zou wel weer graag het geluid harder of zachter willen zetten, buiten een individuele media-player om.
Kortom: Wie helpt mij voor de winter nog aan een nieuwe volume-regelaar op mijn 10.4
« Laatst bewerkt op: 2010/08/10, 13:31:04 door Schredders »

Offline Bloom

• Lid
Re: Volume-regelaar is ineens weg
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/10, 13:14:25 »
De volumeregelaar zit in het meldingsapplet. Als dat verwijderd werd, kun je het herinstalleren door het toe te voegen in het paneel. In de lijst vind je dat meldingsapplet.

Re: Volume-regelaar is ineens weg
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/10, 13:30:41 »
Aha Dank je, T staat er weer. (Overigens met dat hinderlijke envelopje wat ik eigenlijk niet wil hebben, maar ja) Dank voor de service.

Offline Bloom

• Lid
Re: [opgelost] Volume-regelaar is ineens weg
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/10, 13:47:11 »
Dat envelopje hoort bij de indicatorberichten.
Je kunt dat weghalen door in Systeem/Beheer het Synaptic-pakketbeheer aan te klikken. Gebruik de zoekknop om te zoeken naar 'indicator-me'. Je ziet nu een aantal gevonden pakketten. Twee van de groengekleurde heten:
indicator-me
indicator-messages
Klik die twee aan en kies voor volledige verwijdering. Klik nu op toepassen. Daarna kun je het Synaptic-pakketbeheer afsluiten. Klik helemaal rechts op de powerknop en kies Afmelden. Log daarna weer in en het envelopje en je chat- en socialenetwerkstatus zullen verdwenen zijn.