Hey,
Even schetsen hoe ik gekomen ben waar ik nu ben:
Ik wil een minimaal ubuntu systeem met zo weinig mogelijk software erop, enkel drivers en later Xserver. Ik heb de 10.04 "minimal iso" gedownload en geïnstalleerd, alles ging goed. Maar bij het heropstarten kreeg ik dit beeld:
http://img413.imageshack.us/img413/7060/imag0036k.jpg. Wanneer ik mijn 6800Ultra verwijderde en de onboard gpu gebruikte starte alles zonder problemen netjes op. Ik heb dan wat zaken geprobeerd, tevergeefs en uiteindelijk xserver geinstalleerd in de hoop dat dit een oplossing ging bieden... eveneens te vergeefs.
Ik heb vervolgens live cd's met andere versies ( 9.04 en 8.04 ) en distributies geprobeerd ( fedora 13 ) en hier blijkt hetzelfde probleem zich voor te doen! Ook strepen en geen beeld bij het opstarten. Ik krijg wel een cursor en gekleurde strepen/blokjes. Wanneer ik in het menu van de ubuntu live-cd's "safe graphics mode" selecteer start alles perfect! Na wat zoeken bleek dat deze de "nomodeset" parameter meegeeft.
Terug bij de geinstalleerde 10.04 en de 6800 geforce ( niet meer onboard dus ) gaf ik via Grub2 dezelfde parameter mee, HET SYSTEEM START met geforce kaart! Ik download de nvidia drivers ( niet nouveau drivers ) en installeerd deze. Ik voer dpkg-reconfigure xserver-xorg uit en herstart... opnieuw hetzelfde probleem!
Kan iemand mij verder helpen? Ik ben al een week aan het zoeken en vind geen oplossing! Ik heb geen idee meer waaraan dit kan liggen.
PS. Bij het uitvoeren van dpkg-reconfigure xserver-xorg kreeg ik geen opties ofzo, ook geen foutmeldingen... het leek niets te doen.
Dank,