Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [ OPGELOST ] Melding aanwezigheid updates in paneel  (gelezen 903 keer)

Offline Petervdw

• Lid
[ OPGELOST ] Melding aanwezigheid updates in paneel
« Gepost op: 2010/05/15, 22:34:39 »
Tot nu toe heb ik de updates (kleine 100) voor 10.04 handmatig geïnstalleerd.
Bij 8.04 verscheen er steeds een waarschuwing in het paneel. Er is een meldingsveldje geactiveerd, maar kan ik op één of andere manier die automatische manier nog instellen? Gemak dient de mens.

Vr.groet, peter
« Laatst bewerkt op: 2010/05/15, 23:15:23 door Petervdw »

Re: Melding aanwezigheid updates in paneel
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/15, 22:44:32 »
Ja dat kan maar weet even uit m'n hoofd niet hoe precies, het is hier op dit forum net langsgekomen, dus zoek even. Uit m'n hoofd, Gconf-editor starten, dan naar apps/update-notifier, auto_launch uitschakelen/ontvinken en dan, misschien -- vandaar dat je even op het forum moet zoeken - die interval op 1 of 0 zetten of no_show_notifications uitzetten. Daarna krijg je weer gewoon een icoon te zien dat er updates beschikbaar zijn.

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/15, 22:51:41 »
gconftool -s --type bool /apps/update-notifier/auto_launch false

Offline Petervdw

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/15, 23:14:37 »
Aan Paul
Ja, maar ik kon het ook niet meer vinden. Ik had er zeker nog wat naar gezocht als niet markba de complete oplossing niet aangeboden had.

Aan markba
Heb dank. Met de terminal ben ik niet zo thuis, maar zo is het een makkie.

Allebei bedankt voor het snelle antwoord.

Vr.groet, peter